گران ترین خودروهای بازار ایران با پلاک ملی

1400/10/28 - 20:48 - کد خبر: 57565 نسخه چاپی

نصر: در این مقاله نگاهی به گران ترین خودروهای بازار ایران و گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار می‌اندازیم و برخی ماشین های کمیاب در ایران را بررسی می‌کنیم.

به گزارش نصر، کشور ما دارای شرایط خاصی برای پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی است که با توجه به این قوانین، کمتر شاهد خودروهای لوکس و روز دنیا در خیابان‌های کشور هستیم. در این میان البته برخی خودروهایی که از این قواعد پیروی نمی‌کنند، نیز موفق به دریافت مجوز و پلاک ملی شده‌اند. دیدن این خودروها خالی از لطف نیست؛ خودروهایی که جذابیت طراحی آن‌ها هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

اسم ماشین های گران قیمت
در میان‌ فهرست‌های «ترین‌ها»، گران‌ترین‌ها همیشه جذابیت ویژه‌ای داشته‌اند. ازآنجاکه ثروتمندان درصد کمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، جزئیات زندگی و دارایی آن‌ها در تمام دنیا برای مردم عادی همواره جالب توجه بوده است. در این مطلب می‌خواهیم مروری بر گران ترین خودروهای بازار ایران و اسم ماشین های گران‌قیمت داشته باشیم.
برای آگاهی از اسم ماشین های گران قیمت ، باید به منحصربفرد بودن مدل‌ها توجه کنیم؛ در این میان، تنها خودروهای خاص وارداتی با تیراژ پایین به چشم می‌خورند که به دلیل شرایط حاکم بر شماره‌گذاری خودرو در ایران، با قیمت‌های میلیاردی به فروش می‌رسند. شاید اگر چنین ضوابطی در ایران حاکم نبود، چنین قیمت‌هایی تنها در میان مدل‌های کلکسیونی مشاهده می‌شدند. 

گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار ایران
در میان فهرست گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار ایران ، می‌توان به پنج مورد اشاره کرد که شامل فراری ۴۵۸، مرسدس بنز SLS AMG، پورشه ۹۱۱ توربو اس، رنجرور ایووک و بنتلی کنتیننتال جی‌تی می‌شود. با توجه به قوانین پیچیده و عجیب واردات خودرو و مقایسه قیمت‌های ریالی و دلاری خودروها، مشخص است که قیمت‌گذاری بیشتر این خودروها از اصول مشخصی پیروی نمی‌کند. ، برای این موضوع که برخی از چنین خودروهای از کجا وارد کشور شده‌اند و از چه طریقی پلاک ملی گرفته‌اند و مالکان آن‌ها چه کسانی هستند، هم پاسخ واضحی وجود ندارد.

فراری ۴۵۸
فراری ۴۵۸ یکی از گران‌ترین خودروهای بازار ایران (یا شاید حتی گران ترین خودرو ایران) است و از معدود خودروهایی به شمار می‌رود که به سختی می‌شود حضور آن را در خیابان‌های کشور تصور کرد. وجود یک دستگاه فراری ۴۵۸ قرمز رنگ کروک با پلاک ملی در کشور، تمام تصورات را به هم می‌ریزد.
قیمت‌گذاری این خودرو در کشور ما کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما به نظر می‌رسد این فراری قرمز رنگ، گران‌ترین ماشین کنونی ایران باشد. پیشرانه این فراری ۴/۵ لیتری ۸ سیلندر با آرایش خورجینی است و نام‌گذاری این خودرو نیز اشاره به مشخصات پیشرانه آن دارد. این پیشرانه ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.
 

سیستم انتقال قدرت فراری ۴۵۸ با استفاده از فناوری ساخت فرمول یک و با کلاچ دوگانه ساخته شده و قدرت پیشرانه توسط جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌‌شود. سقف ۴۵۸ از جنس آلومینیوم ساخته شده و زمان مورد نیاز برای باز یا بسته شدن آن تنها ۱۴ ثانیه است. از این مدل فراری بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار دستگاه تولید شد و سپس، مدل پیشرفته‌تری با نام فراری ۴۸۸ جایگزین آن در خط تولید شد.
این فراری ازطریق مجوز اعطا شده توانست قوانین عمومی را نادیده بگیرد و با تلاش و کوشش مالک توانست محدودیت واردات را به نفع خود تمام کند. بااین‌حال، مجوز ورود ۳ خودرو بدون تبعیت از ضوابط واردات خودرو برای مالک از سوی رئیس‌جمهور وقت صادر شده بود که بعدها و به‌دنبال بازخوردهای فراوان واردات اولین دستگاه، دو مجوز بعدی لغو شدند. دو مجوزی که در بین آن‌ها نام یک فراری در انتظار دیگر نیز به چشم می‌خورد.
فراری ۴۵۸ یک سوپراسپرت ایتالیایی پیشرانه وسط است که اولین رونمایی خود را در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت تجربه کرد. این خودرو قادر است تنها در حدود ۳ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری که به‌عنوان جانشین فراری اف۴۳۰ معرفی شده بود، با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و به کمک جعبه‌دنده ۷ سرعته توانایی آن را دارد تا به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. 

بنتلی کنتیننتال GT
اواسط سال ۹۳ خبری مبنی بر ورود یک دستگاه بنتلی پلاک ملی با رنگ خاص به تهران منتشر شد و نسل دوم مدل بنتلی کنتیننتال جی‌تی کوپه، سومین خودرو در فهرست گران‌ترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفت. حضور بنتلی کنتیننتال جی‌تی پلاک ملی هم از دیگر عجایب بازار خودروی کشور است. بنتلی که هیچ‌گاه سابقه حضور در کشورمان را هم نداشته، هم‌اکنون با یک دستگاه کنتیننتال GT هشت سیلندر در ایران حضور دارد و یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای بازار ایران به شمار می‌آید.
 

پیشرانه این کوپه زیبا توان تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد آن ۴/۸ ثانیه و نهایت سرعتش ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. پیشرانه در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین در ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه، ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. این خودرو با بهرمندی از جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک شرکت ZF آلمان، می‌تواند در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
قیمت بنتلی کانتیننتال جی‌تی ۲۰۱۳ با کارکرد بسیار کم و سایر پارامترها بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. اما در ایران نمی‌توان قیمت دقیقی برای این سوپر لوکس بریتانیایی گذاشت. ازآنجاکه این خودرو نیز تنها بنتلی پلاک ملی در کشور است، نمی‌توان معیار قیمت‌گذاری را بر حسب قیمت دلاری آن قرار داد.

پورشه ۹۱۱ توربو اس
پورشه نیز نماینده‌ای در میان گران ترین خودروهای پلاک ملی در کشورمان دارد. نسخه ۹۱۱ توربو اس بالاترین مدل پورشه در ایران محسوب می‌شود. این خودرو به علت ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از گمرک ایران ترخیص نشد و متأسفانه دو سال در گمرک، خاک سرد قانون روی آن نشست. اما چندی قبل و بعد از دو سال خواب، سرانجام به‌تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و با توجه به خاص بودن آن، قیمت میلیاردی را به خود اختصاص داده است.
 

برخی منابع شتاب صفر تا صد این خودرو را ۲/۹ ثانیه و برخی منابع حتی تا ۲/۶ ثانیه گزارش داده‌اند. اما دستیابی به چنین شتابی بدون سیستم انتقال قدرت کارآمد و توانا میسر نیست. حداکثر سرعت پورشه ۹۱۱ توربو S نیز ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدل‌های جدیدتر این خودرو به سیستم چهارچرخ فرمان‌پذیر و آیرودینامیک فعال نیز مجهز هستند تا کارایی این خودرو در جاده و پیست مسابقه حتی بیشتر باشد.

مرسدس بنز SLS AMG
به لطف مجوز‌های خاص ارائه شده، پنج دستگاه مرسدس بنز SLS AMG موفق به دریافت پلاک ملی شده‌اند که دو تا از آن‌ها مدل ۲۰۱۱ قرمز رنگ و ۲۰۱۵ سفید رنگ و از نسخه‌های معمولی، دو نسخه بلک سریز متعلق به سال ۲۰۱۴ به رنگ‌های زرد و سفید هستند.
این خودروها در فهرست گران‌ترین خودروهای پلاک ملی قرار دارند و همچنین یک نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن با رنگ بدنه مات (IMOLA GRAY) و کاپوت فیبر کربنی که یکی از ۳۵۰ دستگاه تولید شده در جهان است، نیز توانست پلاک ملی دریافت کند.


 
مدتی قبل تنها بلک سریز زرد رنگ موجود در کشور برای فروش گذاشته شد و بعد از پیگیری متوجه شدیم ۴۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است؛ این مدل دارای تغییرات اساسی بود که به صورت محدود به فروش رسید و نام تجاری آن سری سیاه است. قلب این خودرو، پیشرانه ۶/۲ لیتری ۸ سیلندر است که ۶۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نیروی محرکه توسط جعبه‌دنده هفت سرعته DCT به محور عقب منتقل می‌شود و به لطف چنین مشخصاتی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۳/۶ ثانیه مهیا شده است.

رنجرور ایووک
سال ۹۶ اولین سالی بود که رنجروور ایووک (Evoque) را برای نخستین‌بار در ایران با پلاک ملی دیدیم. انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران آمد ولی قیمت آن به دلیل محدودیت واردات بسیار بالاتر از پورشه ماکان بود و این خودرو را نیز در فهرست گران ترین خودروهای پلاک ملی جای داده است.
البته رنجروورهای پلاک ملی دیگری نیز (مانند مدل اسپرت) در ایران با پلاک ملی حضور دارند، اما ایووک تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده است که توانسته از قانون ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی‌ عبور کند. ایووک نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازارهای جهانی شد. هدف انگلیسی‌ها از ساخت ایووک، اضافه‌ کردن محصولی ارزان‌‌قیمت به خانواده لندرور بود تا بدین‌ ترتیب آن‌ها هم سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور داشته باشند.
 

چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سال‌ها لندرور هیچ تغییری در آن نداده و حتی در سال ۲۰۱۵، که نسخه به‌روزشده آن به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهری‌اش مانند لنز چراغ‌ها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگ‌ها دچار تغییر شدند.

البته تعداد مدل‌های رنجروور ایووک که موفق به دریافت پلاک ملی شده‌اند بیشتر از یک عدد است و حتی مدل‌های کانورتیبل (کروک) نیز در این میان جا خوش کرده‌اند. قیمت حدودی این محصول در بازار ایران بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان است.

گران ترین خودروهای بازار ایران
در ادامه فهرست، به خودروهای گران قیمتی می‌پردازیم که در بازار کشور خرید و فروش می‌شوند. در میان گران ترین خودروهای بازار ایران ، نام محصولاتی از خودروسازان بزرگ جهانی مانند مرسدس بنز، مازراتی، بی‌ام‌و و پورشه به چشم می‌خورد.

مرسدس بنز S500
بنز S500 مدل ۲۰۱۴ یکی از ابر خودروهای آلمانی است که در کشور ما هم جولان می‌دهد و یکی از گران ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو علاوه بر لوکس بودن از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها نیز بهره می‌‌برد. مرسدس بنز S500 دارای پیشرانه ۴/۷ لیتری توربوشارژ دوقلو با ۸ سیلندر است که توان تولید ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
سیستم جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک، تجهیز به سیستم توقف و حرکت نیز از جمله سایر مشخصات فنی این خودرو به شمار می‌رود. ازآنجاکه در ساخت بدنه این خودرو از آلومینیوم استفاده شده است، با توجه به ابعاد آن وزن سبکی دارد. همین وزن سبک در کنار قدرت پیشرانه، به S500 امکان دستیابی به شتاب صفر تا صد ۴/۸ ثانیه را می‌دهد.
همچنین، سیستم تعلیق پیشرفته و تکامل‌یافته مجهز به دوربین اسکن سطح جاده، سیستم‌های ایمنی کامل، طراحی داخلی و خارجی بی‌نقص و لوکس همگی مرسدس بنز S500 را به یکی از گران‌ترین ماشین‌های ایران تبدیل کرده است.
پیدا کردن مرسدس بنز S500 صفر در بازار کار بسیار سختی است. بااین‌حال، بررسی آگهی‌های سایت‌های داخلی نشان می‌دهد که مدل‌های سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ این خودرو از حدود ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان در حال معامله هستند. مدل‌های جدید‌تر این خودرو (مانند مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) به نسبت کارکرد و سلامت فنی تا حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز قیمت دارند.

مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500 را می‌توان انقلابی در طراحی خودروهای کوپه کروک دانست. به طراحی ظاهری و داخل کابین این خودرو به سختی می‌توان ایرادی وارد کرد.
از این خودروی کم‌نظیر که یک ترکیب جذاب از طراحی اسپرت و کلاسیک است، به تعداد محدودی در کشورمان یافت می‌شود. مدل SL500 که در کشور ما وجود دارد، مجهز به پیشرانه قدرتمند توربو با حجم ۴/۷ لیتر است که توان تولید ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۴/۵ ثانیه است. در مجموع در بررسی مشخصات فنی، SL500 نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

مازراتی گیبلی
برند ایتالیایی مازراتی به نوعی در کشور ما نماد اشرافیت و ثروت است. چند سالی از حضور مدل‌های مختلف مازراتی در ایران می‌گذرد. «گیبلی» بادی‌ است که در آفریقا می‌وزد و اسم کاملاً مناسبی برای نام این سدان اسپرت و خوش‌ترکیب به نظر می‌رسد. ین خودرو نیز همانند سایر محصولات خودروساز صاحب سبک ایتالیایی، بالاترین کیفیت ساخت و مواد را دارد.
طراحی ظاهری و داخلی بی عیب و نقص نیز معمولاً از ویژگی‌های ثابت مدل‌های مختلف مازراتی ا‌ست. این گلادیاتور ایتالیایی مجهز به پیشرانه ۳ لیتری، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است که می‌تواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
شتاب صفر تا صد فوق‌العاده این خودرو ۴/۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت است. همچنین دریافت ۵ ستاره از مؤسسه یورو NCAP، ایمنی این خودرو را تضمین می‌کند. مازراتی گیبلی نه‌تنها در دسته‌بندی گران ترین خودروهای بازار ایران جایگاه بالایی دارد، بلکه قطعاً در بین لوکس‌ترین‌ها هم در رده‌های بالایی قرار خواهد گرفت.

بی‌ام‌و i8
یکی دیگر از گران ترین خودروهای بازار ایران ، بی‌ام‌و i8 است. i8 را می‌توان خودرویی ساختارشکن از خودروساز صاحب نام آلمانی به حساب آورد. طراحی آیرودینامیکی و اغراق‌آمیزی بی‌ام‌و i8 که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، اولین و بارزترین ویژگی آن به شما می‌رود.
سوپراسپرت آلمانی از سیستم هیبریدی‌ بهره می‌برد که از یک پیشرانه ۱/۵ لیتری ۳ سیلندر توربو و موتور الکتریکی تشکیل شده است که می‌تواند ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴/۴ ثانیه است و همان‌طور که از یک خودروی هیبریدی انتظار می‌رود، مصرف سوخت بسیار پایینی دارد.
تعدادی از خودروهای ب‌ام‌و i8 موجود در ایران توسط پرشیا خودرو و تعدادی هم توسط واردکنندگان آزاد به کشور وارد شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های در حد صفر ب‌ام‌و i8 در بازار کشور حدود ۹ میلیارد تومان قیمت دارند.

 مازراتی گرن کابریو
دومین مازراتی حاضر در فهرست گران‌ترین ماشین‌های ایران، گرن کابریو است که می‌توان آن را زیباترین خودروی کوپه حاضر در کشور دانست. طراحی این خودروی بی‌همتا جای هیچ‌گونه عیب جویی ندارد و می‌تواند سال‌ها در بازار جهانی این کلاس خودرو به رقابت با حریفان بپردازد. تمام المان‌های به کار رفته در طراحی داخلی و خارجی این خودروی لوکس به درستی جای‌گذاری شده است.
مازراتی گرن کابریو دارای پیشرانه‌ای با حجم ۴/۷ لیتر و ۸ سیلندر و ۳۲ سوپاپ است. این پیشرانه می‌تواند ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند که به آن شتاب صفر تا صد ۴/۹ ثانیه می‌بخشد. حداکثر سرعت این خودروی افسانه‌ای ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۲ لیتر است.

پورشه ماکان
از سال‌ها پیش هرگاه صحبت از گران ترین خودروهای بازار ایران می‌شد، عموم مردم خودروهای پورشه را به این عنوان می‌شناختند. پورشه انتخاب بسیاری از ثروتمندان کشورمان بوده و هست و نسبت به سایر خودروهای این فهرست تعدادی بیشتری از آن در بازار خودروی کشور وجود دارد.
پورشه ماکان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پورشه در ایران به شمار می‌رود. این کراس‌اور زیبا در دو مدل پایه S و مدل توربوشارژ عرضه می‌شود. تفاوت دو مدل در قدرت پیشرانه آن‌ها است و در سایر امکانات و تجهیزات تقریباً مشابه‌اند. بااین‌حال تفاوت قیمت قابل توجهی بین آن‌ها وجود دارد.
سیستم تعلیق و هندلینگ پورشه ماکان به واسطه وجود سیستم چهار چرخ محرک و عملکرد خوب و سریع فرمان در میان کراس‌اورها بسیار عالی تلقی می‌شود. این خودرو در مدل S از یک پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربو بهره می‌برد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قوای محرکه توسط سیستم جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک (PDK) به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.
شتاب صفر تا صد این مدل برابر ۶/۵ ثانیه است. در مدل توربو، پورشه ماکان از پیشرانه ۶/۳ لیتری توربو بهره می‌برد که قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر را برای آن مهیا می‌کند. شتاب صفر تا صد ماکان توربو تنها ۴/۴ ثانیه برآورد شده که به آن لقب سریع‌ترین کراس‌اور کامپکت بازار را داده است. سیستم جعبه‌دنده این مدل تفاوتی با مدل S ندارد و روی هر دو مدل سیستم استارت-استاپ پیشرانه به‌طور استاندارد وجود دارد.
داده‌های بازار نشان می‌دهد که مدل‌های ۲۰۱۸ کم‌ کارکرد پورشه ماکان در دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیارد تومان قیمت دارد.

بی‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li
ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li مستر کلاس یکی دیگر از گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران است. در سال ۲۰۱۷ واردات مقطعی نسل ششم سری ۷ ب‌ام‌و بار دیگر به سدان‌های فول سایز و لوکس این فرصت را داد تا در بازار ایران خوش بدرخشند و البته ناگفته نماند که مشتریان ایرانی هم به خوبی از این خودرو استقبال کردند.
ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li طراحی چشم‌نوازی دارد. طراحی تهاجمی این خودرو احساس قدرت را به خوبی منتقل می‌کند. ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li از لحاظ تنوع آپشن و امکانات هیچ چیزی کم ندارد. کیفیت ساخت این خودرو در بالاترین سطح از استاندارد قرار دارد و فرمان‌پذیری آن بسیار خوب است.

پیشرانه ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li می‌تواند ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با ۶/۳ ثانیه است. بررسی داده‌های بازار خودرو نشان می‌دهد که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰li صفر بسته به نوع تیپ و سال ساخت بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

ماشین های کمیاب در ایران
خودروهای فوق که در فهرست گران ترین خودروهای بازار ایران جای گرفته‌اند، همگی در محدوده قیمتی چند میلیاردی قرار دارند. هرچند که پیگیری قیمت هر یک از این خودروها با توجه به نوسانات شدید ارز در ایران، باید به صورت لحظه‌ای دنبال شود.

خودروهای دیگری نیز می‌توانند در فهرست گران‌ترین ماشین‌های موجود در ایران قرار بگیرند، شامل مازراتی گرن توریسمو S، مرسدس بنز S600 میباخ، پورشه کیمن، پورشه باکستر و پورشه کاین می‌شوند که همگی در زمره خودروهای لوکس و گران‌قیمت ایران قرار می‌گیرند. خودروهایی که تماشای آن‌ها در ایران می‌تواند هر کسی را به وجد بیاورد اما متأسفانه به علت کمبود لوازم یدکی خودرو و نیاز شدید نگه‌داری از این خودروها، خیلی قابل رؤیت در خیابان نیستند.

گران ترین خودروی ایرانی چیست؟
اگر تهیه فهرست گران ترین خودروهای ایران را محدود به ساخته‌های کشور خودمان کنیم، رقم‌ها در عین تفاوت فاحش، بازهم ما را شگفت‌زده‌ می‌کنند. گران ترین ماشین ساخت ایران، دنا پلاس توربوشارژ است. این خودرو نه‌تنها گران‌ترین، بلکه پر آپشن‌ترین خودروی ساخت داخل به شمار می‌رود. البته باید توقع خود را از آپشن، در حد سانروف، فرمان هیدرولیک و امثال این‌ موارد پایین بیاوریم.
اگرچه دنا پلاس توربوشارژ یکی از بهترین خودروهای ایرانی است که تا به امروز ساخته شده، از هر زاویه که به این خودرو نگاه کنیم، به هیچ وجه نمی‌توان آن را با خودروهای بالا مقایسه کرد. بررسی داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت دنا پلاس توربوشارژ در دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۵۳۰ میلیون تومان است.

قیمت گران ترین ماشین ایران ۱۴۰۰
برای بررسی قیمت گران ترین ماشین ایران ۱۴۰۰ ، فهرست خود را در دو بخش خودروهای دست دوم گران‌قیمت و خودروهای نو گران‌قیمت تقسیم‌بندی می‌کنیم. این فهرست طبق آخرین قیمت خودرو در تاریخ انتشار مقاله است و پس از ممکن است به دلیل شرایط بازار، تغییر کند.
 
خودروهای دست دوم گران قیمت بازار ایران
در این فهرست، مدل‌های دست دوم کم کارکرد از خودروهای خارجی موجود در بازار ایران ارائه شده‌اند که هم‌اکنون در بازار خرید و فروش می‌شوند. برای رعایت اختصار، تنها خودروهای بالای سه میلیارد تومان در این جدول وجود دارند و از وارد کردن نام خودروهای با قیمت کمتر از سه میلیارد تومان پرهیز کرده‌ایم.
 

خودروهای نو گران قیمت بازار ایران
در این بخش، نام خودروهای نو گران قیمت بازار ایران را ارائه کرده‌ایم که بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و در ایران مونتاژ شده یا توسط برخی شرکت‌ها به بازار وارد شده‌اند.
 

قیمت‌های ارائه شده در این جدول، مربوط به دی ماه ۱۴۰۰ و در زمان انتشار مقاله هستند.
انتهای پیام/
گران ترین خودروهای بازار ایران با پلاک ملی سایت آخرین خبر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار