گزارش/

از اسکی تا بیل سواری، ورزش های محبوب زمستانی در ایران

1400/10/28 - 09:41 - کد خبر: 57519 نسخه چاپی

نصر: رسیدن فصل زمستان و بارش برف در فصل سرما یکی از نعمات خداوند است که علاوه بر اینکه شادی را به انسان ها هدیه می دهد، برای ورزشکاران و ورزش دوستان لذت دیگری دارد و فرصت را برای ورزش های زمستانی فراهم می کند.

به گزارش نصر، شروع فصل سرما و بارش برف در این فصل، زمینه را برای تفریحات زمستانی فراهم می کند که ورزش های زمستانی، برف بازی و گلوله های برفی یکی نوستالژی های کودکی اکثر ایرانیان است.
در زندگی خشک و ماشینی امروز می­ توان با بارش یک برف شادی را بدست آورد. ساختن آدم برفی و گرفتن عکس های یادگاری و انتشار این عکس ها در فضای مجازی در فصل سرد زمستان خالی از لطف نیست. با برف پوش شدن خیابان ها، کوه ها، طبیعت و … ورزش ها و تفریحات زمستانی خواهان زیادی پیدا می کنند که در این گزارش به بهانه شروع برف و بوران برخی از تفریحات و ورزش های زمستانی معرفی می شود.

تیوب سواری
یکی از پرطرفدار ترین تفریحات در فصول سرد سال، تیوب سواری است. از تیوب سواری نمی توان با عنوان ورزش های زمستانی در ایران یاد کرد؛ بلکه بیشتر در ایران جنبه تفریحی و دورهمی دارد.
تیوب سواری تفریحی همه پسند، ارزان، شاد و هیجان انگیز است که محال است با بارش برف کسی نخواهد آن را تجربه کند.
افراد بسیار زیادی هستند که به خاطر تجربه ی سر خوردن روی شیب کوه ها همراه با دوستان و آشنایان، انتظار فصول سرد سال را می کشند.
گاهی ممکن است تیوپ سواری خطرناک باشد، اما با رعایت نکاتی می توان آن را به یکی از لذت بخش ترین خاطرات تبدیل کرد. از جمله این نکات می توان به استاندارد بودن تعداد نفرات متناسب با ظرفیت تیوب، بررسی سلامت تیوب و … اشاره کرد.

اسکی
یکی دیگر از پرطرفدار ترین ورزش های زمستانی می توان به اسکی اشاره کرد. اگر خودتان تجربه اسکی نداشته اید، حتما نام آن را در لا به لای خبر های ورزشی شنیده اید.
لذت اسکی را نمی توان با هیچ ورزش دیگری مقایسه کرد، اما این ورزش نیازمند مهارت است. اسکی علاوه بر آن که ورزشی بسیار مفرح و هیجان انگیز است؛ ورزشی گران قیمت نیز به حساب می آید. اسکی نام کلی است که روی این ورزش می گذارند اما دارای انواع مختلفی مانند اسکی آلپاین، اسنوبرد، اسکی روی ماسه و اسکی روی چمن می باشد. اسکی، جزو ورزش های زمستانی در ایران هم به حساب می آید.
علاقه مندان به این ورزش معمولا با بارش برف به پیست های اسکی اطراف شهر ها می روند و خاطره ای فراموش نشدنی ای را می سازند.

باندی
اگر جزو افراد علاقه مند به فوتبال هستید، حتما از بندی خوشتان می آید. باندی یکی دیگر از ورزش های زمستانی است که شباهت بسیار زیادی به هاکی روی یخ دارد.
در این ورزش، بازیکنان توسط یک چوب باندی توپ را به سمت دروازه حریف پرتاب می کنند. قوانین حاکم بر این بازی شباهت بسیار زیادی به قوانین فوتبال دارد. اندازه زمین آن به اندازه زمین فوتبال است و پوشیده از یخ است.
درست مانند فوتبال هر تیم دارای ۱۱ بازیکن است و انجام بازی در کل در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای انجام می شود. به علت شباهت زیاد این بازی به فوتبال، گاهی به آن فوتبال زمستانی نیز می گویند.

یخ نوردی
یخ نوردی یکی از ورزش­های پرهیجان است که از زیر شاخه های رشته  کوهنوردی می باشد. یخ نوردی در واقع همان صخره نوردی است با این تفاوت که در یخ نوردی از صخره های یخی بالا می روند. بالا رفتن از سطوح شیبدار یخ، نفس کشیدن در سرمای شدید و فروکردن تبر در صخره های یخی از لذت­بخش ترین قسمت های یخ  نوردی است. البته این ورزش نیاز به مهارت دارد و اگر در انجام آن مهارت ندارید بهتر است آن را انجام ندهید. یخ نوردی یک ورزش گران قیمت به حساب می آید. از شاخه های مختلف یخ نوردی می توان به عبور از مسیر سنگی، بالا رفتن از یخچال های بلند و  آبشار های یخی  با استفاده از تجهیزات مخصوص یخ نوردی اشاره کرد. مکان هایی که برای انجام این ورزش مناسب است عارتند از آبشار های بلند و یخ زده، صخره های سنگی و پوشیده از یخ که این شرایط  در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید در برخی از مناطق کشور فراهم می شود.

بیل سواری در برف
بیل سواری در برف یا همان شاول ریسینگ، یک ورزش خنده دار و پر انرژی است که محبوبیت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. این ورزش کمی خطر ناک به نظر می آید. بیل سواری اولین بار توسط مسئولین پیست اسکی استفاده شد که برای پایین آمدن از بیل استفاده می کردند و بعد ها این ورزش مورد توجه همگان قرار گرفت و در حال حاضر به یک ورزش معروف تبدیل شده است. این ورزش به این صورت است که افراد روی بخش فلزی بیل می نشینند و پاهای خود را به سمت جلو دراز می کنند و با دست های خود بیل را به جهت های مختلف هدایت می کنند. بیل سواری مسئولین پیست های اسکی، به یک ورزش و تفریح هیجان انگیز در تمام دنیا و به خصوص ایران شده است.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
از اسکی تا بیل سواری، ورزش های محبوب زمستانی در ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار