رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان؛

هفت طرح بازسازی عتبات عالیات مربوط به آذربایجان‌شرقی است

1400/10/27 - 15:01 - کد خبر: 57497 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام ۱۹۵ طرح احداث، مرمت و بازسازی در عتبات عالیات در ۱۸ سال اخیر اعلام کرد: هفت طرح از این تعداد مربوط به استان ماست.

به گزارش نصر، علی حق بیگی روز دوشنبه در همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب اهل بیت(ع) در میانه، اظهار امیدواری کرد که با همت والای مردم و غیرت مسوولین، شهرستان ویژه میانه به شهرستان ویژه حسینی تبدیل شود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالی استان و تاریخچه تشکیل این ستاد از ۱۸ سال پیش و از زمانی که آمریکایی ها عراق را اشغال کرده و حزب بعث نیز مانع از ورود شیعه به حرم اهل بیت(ع) شده و می خواستند گرد فراموشی بر این حرم ها بپاشند گفت: با مشاهده این وضعیت، فرزندان امام و انقلاب وارد صحنه شده و از سال ۱۳۸۳ به بعد ۱۹۵ پروژه شامل مرمت، تعمیر و احداث را یا به ثمر رسانده و یا در دست اجرا دارند.
وی مردمی بودن بازسازی عتبات عالیات را ویژگی مهم این امر خداپسندانه عنوان نمود و اضافه کرد: در حال حاضر نیز ضریح حضرت زهرا(س) در تبریز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در دانشگاه هنر اسلامی، تکمیل شده و آماده ارسال برای نصب در تل زینبیه، قدمگاه حضرت زینب سلام الله است.
وی کمک ۹۰ میلیارد ریالی از سوی موکب اربعین حسینی در سطح استان به نیازمندان در سال ۹۹ و اوج شیوع کرونا را دیگر حرکت ارزشی برشمرد و افزود: در زمان زلزله شهرستان میانه نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات در کنار موکب اهل بیت از اولین ها بود که در صحنه کمک رسانی حاضر شد.
حق بیگی ضرورت استمرار بازسازی عتبات عالیات را خواسته تمامی اهل دلان و دوستداران اهل بیت(ع)  و تحقق این امر را مشارکت هر چه بیشتر مردم عنوان کرد و از مسوولین، علما و مدیران اجرایی که از متن مردم هستند، خواست تا با حمایت از مردم و هدایت آنها و تبلیغ اهمیت و قداست بازسازی حرم اهل بیت(ع) به جلب  مشارکت هر چه بیشتر آنان همت کنند. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات و موکب اهل بیت در شهرستان میانه از موفق ترین ها در سطح ملی است، بر ضرورت حمایت و همراهی هر چه بیشتر مسوولین و مردم در پیشبرد این حرکت ارزشی که از مهم ترین آرمان های والای شهدا و امام شهداست، تاکید کرد.
مسعود سعادتی با تاکید بر اینکه تمامی تفکرات شیعه از اهل بیت (ع) نشات گرفته، بازسازی عتبات عالیات را سبب تقویت جریان و اندیشه شیعه در جهان دانست.
فرماندار ویژه میانه، یکی از ویژگی های شاخص بازسازی عتبات عالیات را مردمی بودن آن عنوان نمود و گفت: استفاده از ظرفیت مردم و مدیریت صحیح این ظرفیت سبب توفیق هر چه بیشتر در دستیابی به اهداف بازسازی عتبات عالیات است.
امام جمعه میانه هم گذاشتن هر خشت و آجری در راه بازسازی عتبات عالیات را سبب تحکیم انقلاب و اتصال آن به انقلاب مهدی موعود خواند و افزود: احیای عتبات عالیات، زمینه سازی برای پیروزی ملت های مظلوم جهان از جمله فلسطین بوده و سبب ترویج آرمان های شهدا بویژه شهید سردار سلیمانی است.
حجت الاسلام عبداله محمدی بر لزوم زنده نگهداشتن آثار ائمه و مشارکت حداکثری مردم و خیرین در این راه تاکید کرد.
در پایان از خیرین بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.
انتهای پیام/
هفت طرح بازسازی عتبات عالیات مربوط به آذربایجان‌شرقی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار