خبر/

برنامه‌های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی برای هفته زن

1400/10/27 - 14:34 - کد خبر: 57492 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های این اداره کل به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از برگزاری برنامه‌های ورزشی ویژه بانوان و تور یک روزه بازدید از واحدهای صنعتی برای بانوان خبر داد.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های متنوع این اداره کل در هفته گرامیداشت مقام زن در استان، اظهار کرد: نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان و همکاران زن شاغل در استانداری با استاندار آذربایجان شرقی به صورت حضوری و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها به صورت مجازی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به دیدار جمعی از بانوان استان با امام جمعه تبریز، از برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت بانوان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده با محوریت روابط زوجین خبر داد.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم مولودی خوانی ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تجلیل از بانوان شاغل ادارات و سازمان‌ها توسط مسئولان هر دستگاه نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل امور بانوان استانداری است.
صادق زاده افزود: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن، با مادران و همسران شهدای معظم به ویژه همسران و خانواده‌های مدافعین حرم نیز دیدار خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته، قرار است برنامه‌های ورزشی ویژه بانوان شاغل در هفته بزرگداشت مقام زن با همکاری شهرداری تبریز و سازمان ورزش و جوانان استان و همایش کوهنوردی خانوادگی نیز به مناسبت دهه فجر در کوه عینالی تبریز برگزار می‌شود.
وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان نیز خبر داد و گفت: تور صنعتی یک روزه ویژه بانوان و بازدید از واحدهای صنعتی موفق با مدیریت بانوان شهرک صنعتی شهید سلیمی را نیز در دستورکار قرار دادیم.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: طرح "در کوی نیکنامان" نیز به صورت محله محور  با حضور خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته زن در راستای تکریم مقام و منزلت شهیدان و خانواده‌های آن‌ها اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ روز زن، تحکیم و تعالی بنیان خانواده در کلیه شهرستان‌ها و دستگاه‌های استان، گفت: وبینار تخصصی شاد زیستن و مدیریت استرس با محوریت تحکیم بنیان خانواده در هفته گرامیداشت مقام زن و دهه مبارک فجر نیز برگزار خواهد شد.
وی در تشریح برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر نیز گفت: برگزاری نشست بررسی جایگاه زن از منظر اسلام و ارتقای جایگاه زنان با رابطین ادارات و سازمان‌ها، نشست تخصصی در حوزه بهداشت روان بانوان و مادران، نهمین همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در یکی از شهرستان‌های استان، همایش شهدای زینبیه در شهر میانه با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید، همایش نقش زنان در پیروزی انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط امور بانوان استانداری، وبینار نقش زنان در انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با هماهنگی جهاد دانشگاهی برای کارکنان زن ادارات و وبینار تحکیم بنیان خانواده توسط دانشگاه پیام نور نیز از جمله برنامه‌های امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی است.
صادق زاده در ادامه از برگزاری نمایشگاه تولیدات زنان روستایی و عشایر در کلیه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری از بند نسوان زندان تبریز و رسیدگی به وضعیت زنان زندانی نیز بازدید خواهد کرد.
وی ادامه داد: مادران یا همسران شهدای استان نیز به مناسبت تکریم مقام مادران و همسران شهدا، در یک برنامه تلویزیونی حضور می‌یابند؛ هم‌چنین حوزه هنری استان برنامه دارد تا از زنان تاثیر گذار و صاحب قلم استان تجلیل به عمل آورد و نگارخانه فضای مجازی را نیز راه اندازی کند.
صادق زاده با اشاره به اجرای برنامه ورزشی حرکات اصلاحی سه ساعت در هفته در دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: جشن انقلاب در تمامی مناطق دهگانه شهرداری تبریز برای بانوان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آشپزی با عنوان شیرینی فجر با همکاری شهرداری تبریز خبر داد و افزود: مراسم نواختن زنگ انقلاب به صورت پایلوت در یکی از مدارس دخترانه شهر تبریز برگزار شده و قرار است که مزار شهدای مقدس و مطهر نیز غبارروبی شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری نقش محوری برای بانوان قرار داده‌اند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: بسیاری از بانوان، پرچم دار بیداری اسلامی در جهان امروز هستند و پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرهون تلاش‌های آحاد جامعه از جمله بانوان انقلابی بوده که در عرصه‌های مختلف دوشادوش مردان حرکت کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی ما پس از پیروزی انقلاب، پیشرفت‌های قابل توجهی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کسب کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن، گفت: در راستای تبیین و تکریم جایگاه زن و مقام مادر و با هدف گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی در ایام ولادت بانوی دوعالم، ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب و آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی، در همکاری با ادارات، سازمان‌ها و فرمانداری‌های استان اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح استان کرده است.
انتهای پیام/
برنامه‌های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی برای هفته زن خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار