محمدحسین فرهنگی:

زمینه فعالیت جدی برای توسعه اقتصاد وجود دارد

1400/10/27 - 12:59 - کد خبر: 57486 نسخه چاپی

نصر: نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت بخش خصوصی در همه زمینه های کشور بیانگر این است که زمینه فعالیت جدی در حوزه توسعه اقتصاد وجود دارد. اما در مواردی خاص ممکن است مشکلاتی برای برخی کسب و کارها هم پیش بیاید.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی با تاکید بر لزوم توجه به رویدادها و برنامه ریزی های مربوط به حوزه کسب و کار گفت: اخیرا در مجلس تصمیماتی نهایی شده که بعد از تایید شورای نگهبان ابلاغ می شود. یکی از موضوعات این است که شرکت های دانش بنیان در فضای کسب و کار شامل جوانان فعال و پویای کشور در اولویت قرار بگیرند. شورایی هم برای پیگیری این قبیل از موضوعات پیش بینی شده است.
وی افزود: اینکه بخش خصوصی در همه زمینه های کشور فعالیت دارد بیانگر این است که زمینه فعالیت جدی در حوزه توسعه اقتصاد وجود دارد. اما در مواردی خاص ممکن است مشکلاتی برای برخی کسب و کارها هم پیش بیاید.
فرهنگی در مورد اعزام نیرو به خارج از کشور جهت آموزش مدیریت در حوزه کسب و کار اظهار کرد: بر خلاف نظراتی که در بین صاحب نظران وجود دارد، معتقدم که این اعزام‌ها روشی معمول در جهان است. وقتی کشورهای موفق را نگاه می کنیم متوجه می شویم به صورت دسته بندی شده این مهاجرت ها برای ترویج هرچه منطقی تر فضای کسب و کار در آنها صورت می گیرد. ضمن اینکه یک ارزش افزوده و درآمد ارزی برای کشورشان ایجاد می شود. ضمن اینکه باعث کسب تجربه های جدید و اشتغال برای گروهی می شود که در داخل به هر دلیلی امکان فعالیت ندارد.
فرهنگی تاکید کرد: نگاه بین‌المللی به توسعه فضای کسب و کار روشی معمول در بین کشورهای جهان است و اکنون اگر کشورهای عربی اطراف خلیج فارس را مشاهده کنید متوجه می شوید که مجموعه‌ای از کشورها در آنجا فعالیت می کنند و در قالب فضای کاملا چند ملیتی که وجود دارد، پروژه های کلان را بر عهده می گیرند. این امر باید در کشور جهت توسعه کسب و کار تعریف شود و بستر برای پیشرفت مهیا شود.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار در وزارت کشور از ۱۵ بهمن ماه توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران و با مشارکت سازمان ها و نهادهای مرتبط گفت: قطعا کنفرانس های حوزه کسب و کار می‌توانند به عنوان بستری برای ایجاد اشتغال بین‌المللی مطرح باشند.
انتهای پیام/
زمینه فعالیت جدی برای توسعه اقتصاد وجود دارد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار