رئیس پلیس آگاهی استان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار حرفه ای در تبریز/ شهروندان هنگام معامله هوشیار باشند

1400/10/27 - 15:44 - کد خبر: 57480 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای با شگرد ارائه رسید پرداخت جعلی و کشف چهار فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ ابراهیم محمودی با اعلام خبر فوق افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری به روش خرید کالا و ارائه رسید جعلی پرداخت با استفاده از برنامه های موبایل رسید ساز جعلی، موضوع به لحاظ حساسیت و جلوگیری از تکرار سایر کلاهبرداری ها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با بررسی سرنخ ها و انجام اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی با تلاش شبانه روزی هویت متهم کلاهبردار را شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در تحقیقات صورت گرفته، متهم به چهار فقره کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی اعتراف که ارزش پرونده های کشف شده بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.
رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: متهم دستگیر شده از طریق سایت دیوار با فرد آگهی دهنده قرار ملاقات می گذاشت و در هنگام خرید کالا از فروشندگان با ارسال رسید بانکی جعلی، که از طریق اپلیکیشن های رسید ساز تهیه شده، اعتماد فروشندگان را از بابت پرداخت وجه کالای مورد نظر جلب و کالا را دریافت کرده، که متاسفانه پس از انجام معامله فرد فروشنده با بررسی حساب بانکی خود متوجه می شد هیچ گونه واریزی به حساب انجام نشده است.
سرهنگ محمودی در پایان به شهروندان که قصد فروش کالا یا ارائه خدمات در فضای مجازی  یا فضای حقیقی دارند، توصیه کرد: برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری حتما پیامک حساب بانکی خود را فعال کرده و پس از اطمینان از واریز وجه و کنترل موجودی حساب بانکی خود نسبت به ارسال کالا و ارائه خدمات اقدام نمایند و صرفا به ارائه رسید پرداخت از سوی خریدار اکتفا نگردد.
انتهای پیام/
دستگیری کلاهبردار حرفه ای در تبریز/ شهروندان هنگام معامله هوشیار باشند فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار