استاندار تاکید کرد:

ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های مسئول در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

1400/10/27 - 10:31 - کد خبر: 57470 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به دستگاه‌های مسئول گفت: با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها و یخ‌بندان جاده‌ها، ضروری است دستگاه‌های مسئول با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی حضور داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگی نباشیم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در بازدید از مرکز مدیریت راههای آذربایجان‌شرقی ضمن آگاهی از آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی استان، با گزارش مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین تماس‌های تلفنی با عوامل راهداری مستقر در این محورها، در جریان اقدامات انجام‌شده برای تأمین ایمنی تردد در راه‌های اصلی و شریانی استان قرار گرفت.
وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات عوامل راهداری و پلیس راهور در تأمین ایمنی راه‌ها اظهار کرد: اداره کل راهداری جزو دستگاه‌هایی است که همواره در حال عملیات است و عوامل این مجموعه به صورت شبانه‌روزی برای تأمین ایمنی راه‌های استان تلاش می‌کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در تماس‌های تلفنی با فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راه استان، نحوه‌ی تردد وسائط نقلیه در جاده‌های برف‌گیر استان و تصادفات احتمالی ناشی از شرایط جوی را جویا شد.

کلیه محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی به صورت شبانه‌روز کنترل می‌شوند
اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات عوامل این مجموعه برای تأمین ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی و بازگشایی راه‌ها گفت: تمامی عوامل راهداری، شبانه‌روز برای آرامش و ایمنی مردم در راه‌های اصلی و فرعی استان تلاش می‌کنند.
به گفته وی، کلیه محورهای اصلی و شریانی استان توسط ۱۰۸ دستگاه ترددشمار و ۱۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات تحت پوشش مرکز مدیریت راه‌ها قرار دارند و اطلاعات این مرکز توسط نیروی انتظامی و پلیس راه نیز قابل رصد و دسترسی است.
گفتنی است؛ بارش شدید برف که از شب گذشته در بیشتر مناطق استان شروع شده و همچنان ادامه دارد، تردد در جاده‌های اصلی و فرعی را با مشکل مواجه کرده و موجب لغزندگی راه‌ها، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بنابه گزارش اداره کل هواشناسی، جوّ استان طی دو روز آینده نیز ناپایدار بوده و تداوم فعالیت سامانه بارشی، موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید)، بارش برف، مه‌گرفتگی و کاهش محسوس دما می‌شود.
انتهای پیام/
 ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های مسئول در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار