مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی؛

طرح ویژه بافت تاریخی شهر اسکو تهیه می‌شود

1400/10/26 - 12:13 - کد خبر: 57427 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از تهیه طرح ویژه بافت تاریخی شهر اسکو در راستای بررسی وضعیت بافت تاریخی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر اسکو، افزود: با توجه به اینکه، اسکو جزو ۱۶۸ شهر تاریخی کشور است که بافت تاریخی آن‌ به تصویب رسیده، بر اساس ماده ۹ قانون حفاظت از بافت‌های تاریخی، اجرای هرگونه عملیات ساخت و ساز در بافت تاریخی باید مطابق ضوابط میراث فرهنگی باشد.
وی اضافه کرد: در راستای ساماندهی وضعیت این منطقه و مشخص شدن نحوه ساخت و سازها مطابق با ضوابط میراث‌ فرهنگی، تهیه طرح ویژه بافت تاریخی شهر اسکو توسط راه و شهرسازی و با همکاری شهرداری و این اداره‌ کل و تعیین شرکت مشاور ذیصلاح، باید در دستورکار قرار گیرد.
حمزه زاده گفت: اسکو از جمله شهرستان‌های غنی آذربایجان شرقی است که ظرفیت‌های ارزشمندی در هر سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.
وی گفت: همت بلند مردمان شهرستان فرهنگی و تاریخی اسکو در ارتقا جایگاه و توسعه این شهر همواره زبانزد منطقه آذربایجان بوده و با توجه به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های غنی در سه حوزه است، لذا برنامه‌ریزی در راستای معرفی ظرفیت‌ها، بهبود و ساماندهی ارائه خدمات گردشگری و توسعه فعالیت هنرمندان صنایع دستی آن نیازمند همکاری همه جانبه بخش دولتی و خصوصی است.
حمزه زاده با تاکید به اینکه ثبت اسکو به عنوان شهر ملی باتیک مقدمه‌ای بر برندسازی و جهانی سازی این هنر ارزنده است، همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی را در راستای معرفی جامع و ارائه آن به مخاطبان الزامی دانست.
وی با بیان اینکه احداث مرکز اطلاع رسانی دائمی گردشگری و خانه «باتیک» اسکو با همکاری ویژه شهرداری این شهرستان میسر خواهد بود، گفت: با همکاری شهرداری و شورای شهر اسکو در تملک مکان مناسب برای ایجاد خانه باتیک و احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری، عملیات اجرایی تسریع می شود لذا این اداره‌ کل آماده است تا در صورت آماده‌سازی مکان‌های مورد نظر از سوی شهرداری، اقدامات مرمتی برای قرارگیری خانه باتیک در یکی از خانه‌های تاریخی و عملیات اجرایی برای احداث مرکز اطلاع رسانی در مکان مورد نظر را آغاز کند.
حمزه زاده اظهار کرد: طی ماه آتی شاهد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خواهیم بود که در این نمایشگاه شهرستان اسکو به صورت ویژه به معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی ‌و صنایع دستی خود خواهد پرداخت، از این رو همکاری حداکثری شهرداری و شورای شهر در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری شهرستان موثر خواهد بود.
شهرستان اسکو یکی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی با مرکزیت اسکو در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز می باشد؛ این شهر یکی از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری در استان بوده و به شهر ملی چاپ باتیک مشهور است.
انتهای پیام/
طرح ویژه بافت تاریخی شهر اسکو تهیه می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار