بیگی در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

قبیله گرایی سیاسی مانع مبارزه با فساد است/ از مناظره با «اعلمی» استقبال می کنم

1398/08/15 - 22:51 - کد خبر: 5742 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: متاسفانه این یک واقعیت است که فساد نهادینه شده و برخی افراد سیاسی هم به واسطه اینکه در قبیله سیاسی آن ها فساد رخ داده است، خودشان را متعهد می دانند که از افراد هم قبیله سیاسی، اما مفسد خودشان پشتیبانی کنند.

به گزارش نصر، "احمد علیرضا بیگی" در واکنش به برخی کارشکنی ها در قبال برگزاری مناظره ای در موضوع مبارزه با فساد در مراغه، افزود: بعید می دانم کسی پیدا شود که با فساد موافق باشد و همه مقامات دولتی لااقل در شعار هم که بوده باشد، از مبارزه با فساد حمایت می کنند.

وی ادامه داد: فکر می کنم کارشکنی هایی که در قبال برگزاری مناظره آقای اعلمی با بنده در دانشگاه علوم پزشکی مراغه در رابطه با موضوع مبارزه با فساد انجام می گیرد، ناشی از ترس در بین برخی دوستان دولت از این موضوع است که کسی منتصب به جبهه سیاسی خودشان بر خلاف بقیه که پایبند به قبیله گرایی های سیاسی هستند، موضوع تخلفات و فسادهایی که در دولت به وجود آمده است را بر ملا کند و برای همین حاضر نیستند این مناظره اتفاق بیافتند، وگرنه این یک نوع روشنگری خوب است و من از برگزاری این مناظره استقبال می کنم.

بیگی خاطرنشان کرد: متاسفانه این یک واقعیت است که فساد نهادینه شده و برخی افراد سیاسی هم به واسطه اینکه در قبیله سیاسی آن ها فساد رخ داده است، خودشان را متعهد می دانند که از افراد هم قبیله سیاسی، اما مفسد خودشان پشتیبانی کنند.

وی گفت: در استان ما هم قرینه هایی در همین خصوص وجود دارد و برخی نمایندگان استان علی رغم افشای فساد در سازمان خصوصی سازی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص، تلاش می کنند خبط هایی که در سازمان خصوصی سازی اتفاق افتاده را سرپوش گذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم تلاش هایی که برای بیان و برخورد با فساد در سازمان خصوصی سازی انجام شد و با اینکه مجلس در مصوبات مختلف برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی تاکید کرد و دیوان محاسبات کل کشور صراحتاً درباره تخلفات انجام یافته در سازمان خصوصی سازی در صحن علنی مجلس گزارش داد، این دوستان همراهی نکردند و همین افراد امروز با علنی شدن فسادها در سازمان خصوصی سازی، همه تلاششان این است که افراد متهم در حیف و میل بیت المال در قالب خصوصی سازی را از اتهامات وارده علی رغم همه مستندات موجود تبرئه کنند، به طوری که در جلسه رئیس رقوه قضائیه با جمعی از نمایندگان مجلس مشخصاً از رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی حمایت کردند.

بیگی اضافه کرد: همه این ها قرینه هایی است که نشان می دهد اولویت قبیله گرایی سیاسی باعث شده فساد به وجود بیاید و مبارزه با آن هم به سبب ملاحظات سیاسی چنین افرادی به حاشیه برود.

وی اظهار کرد: الان هم که یک شخصیت با سابقه پیدا شده فارغ از قبیله گرایی سیاسی در موضوع مبارزه با فساد همت کرده و تلاش می کند، تلاش عده ای برای لغو چنین مناظره ای، می تواند نوعی تسویه حساب سیاسی به شمار رود.

بیگی گفت: قبلا هم قرار بود که این مناظره در تابستان گذشته انجام شود که با کارشکنی همین دوستان انجام نشد.

وی در پایان با تقدیر از راهبرد قوه قضائیه در برخورد بدون ملاحظه و مبارزه جدی با فساد، تاکید کرد: متاسفانه فساد در سازمان خصوصی سازی محدود به واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز نبود و در واگذاری های هپکو، کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، پالایشگاه کرمانشاه، آلومینیم هرمزگان، کشت و صنعت دشت مغان و... چنین مواردی کم نبوده است.

انتهای پیام/

قبیله گرایی سیاسی مانع مبارزه با فساد است/ از مناظره با «اعلمی» استقبال می کنم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار