خبر/

آیین تجلیل از مقام هنری استاد شهریار صدیق در تبریز برگزار شد

1400/10/25 - 23:14 - کد خبر: 57399 نسخه چاپی

نصر: نشست پژوهشی تار آذربایجانی و آیین تجلیل از مقام هنری استاد شهریار صدیق در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین، با اشاره به جایگاه و نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ در معرفی چهره‌ یک کشور به جهانیان اظهار داشت: هر شهر و کشوری در جهان با افراد شاخص و هنرمندان و بزرگان خود شناخته می‌شود و تبریز نیز با بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر و پیشینه و فرهنگ غنی خود در جهان شناخته شده است.
وی افزود: بزرگان و فرهیختگانی که در دامن این شهر پرورده شده‌اند نقشی مهم در غنی‌تر و بالنده‌تر کردن جریان فرهنگ ایران ایفا کرده‌اند.
ناظمی تصریح کرد: ارتباط موثر ما با دنیا منوط به قدر دانستن سرمایه‌های فرهنگی و هنری مان و پرورش نسلی هنرمند و صاحب فرهنگ و اصالت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: وظیفه همه ماست که هنر موسیقی آذربایجانی را به جایگاه بایسته و شایسته خود برسانیم و این اتفاق زمانی محقق می‌شود که بزرگان این عرصه را شناخته و به جهانیان بشناسانیم و در عین حال ذائقه هنری مخاطبان را ارتقاء‌ دهیم.
در این آیین مطالبی پیرامون هنر موسیقی و تار آذربایجانی توسط اساتید بنام این حوزه ارائه شد و در ادامه از مقام هنری استاد شهریار صدیق تجلیل شد.
گفتنی است شهریار صدیق باهران متولد 1352 تبریزاست. وی از سال ۶۱ یادگیری تار را نزد زنده یاد استاد محمود شاطریان آغاز کرده و سپس از محضر زنده یاد استاد علی سلیمی بهره گرفت.
وی در سال ۶۵ اولین تجربه صحنه‌ای با ارکستر دانش آموزی امورتربیتی استان به رهبری استاد مهداد کرباسی را داشته و از سال ۷۴ با تشکیل ارکستر آوای شهریار به سرپرستی استاد خسرو نژاد آریا و دیگر هنرمندان استان کنسرتهای متعددی را برگزار کرده است.
شهریار صدیق کسب عناوین و مقامهای متعدد استانی و کشوری را در کارنامه هنری خود دارد .
لازم به ذکر است این آیین توسط انجمن موسیقی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
انتهای پیام/
آیین تجلیل از مقام هنری استاد شهریار صدیق در تبریز برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار