گزارش/

موسسه خیریه آوای مهر شبستر، مرکز نگه داری بیماران روانی مزمن

1400/10/26 - 11:08 - کد خبر: 57374 نسخه چاپی

نصر: موسسه خیریه آوای مهر شبستر، که مرکز نگه داری بیماران روانی مزمن بالای ۱۵ سال است، به ۶۰ بیمار خدمات ارائه می کند که هزینه نگهداری این بیماران ماهانه ۲۰۰ میلیون است.

به گزارش نصر، احد نریمانی شندی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر، وی در رابطه با موسسه خیریه آوای مهر شبستر، در بازدید از این مرکز به همراه تور رسانه ای نیز گفت: مردم شهرستان هم مهمان دوست هستند و در امور تعاونی و اجتماعی به نحو احسن عمل می کنند و در امور اجتماعی احساس مسئولیت بالایی دارند؛ که به سبب همین احساس مسئولیت، مشارکت مردم عزیز این شهرستان در امور خیریه قابل توجه است.
نریمانی به سایر مراکز توانبخشی این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرستان شبستر، سه مرکز نگه داری توانبخشی داریم که یکی از آن ها همین مرکز نگه داری بیماران مزمن روانی بالای ۱۵ سال، آوای مهر، است؛ موسسه دیگر، علی بن ابوطالب است که مخصوص نگه داری افراد سالمندان است و نیز مرکزی داریم که مخصوص نگه داری افراد معلول است.
نریمانی در ادامه سخنان خود در رابطه با فعالیت های این سازمان گفت: فعالیت های بهزیستی گسترده و دارای تنوع بالایی است، و همکاری سازمان های دیگر به خصوص خیران بزرگ‌تر را می طلبد.
وی به وظایف سازمانی بهزیستی اشاره کرد و گفت: ستزمان بهزیستی در حالت کلی در حوزه اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره های ژنتیک و روانشناختی، کارگاه های آموزشی و...؛ در حوزه توانبخشی نیز می توان به نگه داری معلولان و اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۴۸۰ که خط ملی اعتیاد است، اشاره کرد.
 
 
ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان، هزینه نگهداری بیماران روانی
مدیر کل موسسه خیریه آوای مهر شبستر که مرکز نگه داری شبانه روزی توانبخشی بیماران روانی مزمن بالای ۱۵ سال مرد است، گفت: این موسسه از سال ۱۳۸۸ تاسیس و از سال ۱۳۸۹ نیز اقدام به جذب مددجو نموده؛ که هدف کلی آن، پذیرش بیماران روانی مزمن مردان است.
وی افزود: ساختمان قبلی این موسسه که استیجاری سازمان بهزیستی بود، به دلیل این که وسعت آن ساختمان جوابگوی مددجویان نبود؛ از سال ۱۳۹۳ اقدام به کلنگ زنی و ساخت ساختمان دیگری نمودیم تا بتوانیم خدمات ارزنده تری را به مددجویان عزیز ارائه دهیم.
صدقیانی ادامه داد: ساختمان فعلی این موسسه در سال ۱۴۰۰ تکمیل و دو ماه است که به این ساختمان نقل مکان کردیم و در حال حاضر ۶۰ مددجو در این مرکز نگه داری می شوند.
وی با بیان این که تمام هزینه های این موسسه توسط خیران محترم و از راه مشارکت های مردمی تامین می شود، اذعان داشت: ماهانه به طور متوسط ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نگه داری این بیماران است، چون این بیماران مبتلا به مشکلات روانی هستند و مجبور به استفاده از سیگار؛ تنها چهار میلیون تومان هزینه سیگار این افراد است که شاید تنها به مدت ۱۵ روز برای این افراد کفایت کند.

هزینه سرسام آور داروها
ابوالفضل سیدغفاری، روانشناس و مسئول داروخانه موسسه خیریه آوای مهر نیز به مشکلات دارویی این موسسه اشاره کرد و گفت: در بیشتر مواقع در رابطه با داروهای کمیاب با مشکل عدیده ای مواجه می شویم، چرا که بعضی از داروها کمیاب هستند و مجبور به خرید آن ها به صورت آزاد هستیم.
وی افزود: به عنوان مثال تنها در ماه گذشته هزینه تامین داروی این موسسه، ۱۳/۵ میلیون تومان بود که هر ماه نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه می شود.
انتهای پیام/
موسسه خیریه آوای مهر شبستر، مرکز نگه داری بیماران روانی مزمن فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار