معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

تصمیم‌گیری کارشناسان قضایی باید صحیح و به‌موقع باشد

1400/10/23 - 20:33 - کد خبر: 57319 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نظرات کارشناسان قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید با اخلاق بوده و تصمیم‌گیری‌ صحیح و به‌موقعی داشته باشند.

به گزارش نصر، تراب محمدی، روز چهارشنبه، ۲۲ دی ماه در آئین رفتار حرفه‌ای کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: در این کار و حرفه ایمان، تدین و کارشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه شما بخشی از دستگاه قضا هستید؛ همانگونه که قاضی مستقل است، کارشناسان نیز مستقل‌اند.
وی افزود: اگر نظریه‌ی کارشناسی در یک مجموعه‌ای اشتباه باشد موجب ایجاد تشنج خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: استانداری آذربایجان شرقی در راستای خدمت به دستگاه قضایی است و از ارتقاء مرکز و کارشناسان آن حمایت می‌کند تا بیش از پیش رشد کند. 

سلامت کارشناسان قضایی نیازمند آیین اخلاق حرفه‌ای است
رئیس هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع اخلاق و رفتار حرفه‌ای در دستگاه قضایی گفت: سلامت کارشناسان قضایی به شدت نیازمند آیین اخلاق حرفه‌ای است چراکه ما هم‌سرنوشت هستیم و باید از درون رفتار حرفه‌ای را ارتقا دهیم.
اسماعیل عبداللهی ادامه داد: مهم‌ترین تعهد اخلاقی کارشناسان، استقلال در رای آنها است و به فضل الهی کارشناسان مرکز ما با الگو قرار دادن عدالت در دعاوی حقوقی کارشناسی می‌کنند که این مهم ناشی از سلامت نفس آنها است.

سلامت و امنیت جامعه ناشی از سلامت رفتاری کارشناسان قضایی است
در ادامه این همایش رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی کشور نیز اظهار کرد: در تمامی کشورهای توسعه یافته از حرفه گرایی عبور کرده‌اند و جامعه برای ارتقاء از شغل‌ها به حرفه‌ها یک عزم عمومی پیدا کرده‌اند.
احد فرامرز قراملکی با تاکید بر حرفه‌های معلمی و دادرسی گفت: دو فعالیت معلمی و دادرسی در تمدن ایران باستان دارای شأن حرفه‌ای بود.
وی ضمن تشریح تفاوت‌های شغل و حرفه خاطرنشان کرد: شغل به معنای کار تمام وقت مفیدی است که جبران خدمت دارد اما حرفه، فعالیت تمام وقت مفید دارای جبران خدمت است که حداقل با شش عنصر دانش تخصصی، تجربه‌ی مفید و تحلیلی، مهارت، توانایی و نگاه متمایز که ناشی از ژرف نگری، دورنگری، نگرش سیستمی و تعهد حرفه‌ای تعریف می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: سنوات شغلی با تجربه شغلی تفاوت دارد که در نظام اداری به سنوات شغلی حقوق می‌دهند اما این تجربه و اندوخته است که می‌تواند به داد ما برسد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: سنوات شغلی کمیت، انفعال، تماشاگری، بی‌خبری، عمر از دست رفته، اضطراب بازنشستگی و موارد دیگری را در بر می‌گیرد ولی تجربه‌ی شغلی ناشی از کیفیت، فعالیت، درگیری آگاهانه با حوادث شغلی، آگاهی از سرمایه بدست آمده است.
وی در پایان تاکید کرد: سلامت و امنیت جامعه دست نیاز به سلامت قضا برده است که سلامت قضا نیز به سلامت کارشناسان قضایی بستگی دارد.
به گزارش ایسنا، آیین رفتار حرفه‌ای کارشناسان رسمی دادگستری توسط مرکز کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی بعدازظهر روز چهارشنبه، ۲۲ دی ماه با حضور تراب محمدی، معاون امنیتی سیاسی استانداری آذربایجان شرقی در محل سالن همایش دادگستری برگزار شد.
گفتنی است؛ در این همایش همچنین از تابلو فرش سه بعدی دستباف تمثال شهید قاسم سلیمانی که اثری از دستان هنرمند «ناصر نظامی دوست» بوده نیز رو نمایی شد.
انتهای پیام/
 تصمیم‌گیری کارشناسان قضایی باید صحیح و به‌موقع باشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار