معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور:

تاکید لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر تمرکز زدایی/نقش راهبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها

1400/10/23 - 14:56 - کد خبر: 57309 نسخه چاپی

نصر: معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: دولت در تغییرات بودجه‌ای سال ۱۴۰۱، ردیف‌ها تمرکززدایی را مدنظر دارد و اختیارات بیشتری به استانداری‌ها و شورای برنامه ریزی استان‌ها واگذار کرده است، در تحقق این امر نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مهم است.

به گزارش نصر، علیرضا صالحی، در این آیین که صبح امروز ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: هرجایی که سازمان برنامه و بودجه، با برنامه و فکر عمل کرده است شکوفایی آن را دیده ایم.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، سالی است که این سازمان  تمرکز زادیی خواهد کرد، افزود: شورای برنامه و توسعه استان باید برای این امر برنامه داشته باشند و صاحب اختیارات باشد.
وی ادامه داد: تا امروز نظام بانک ها متمرکز کار می کرد و قدرت تصمیم گیری برای تسهیلات در دست استان نبود، اما قرار است در سال جدید تمرکز زدایی شود و برای اولین بار بحث نهاد پولی در استان ها صحبت شود.
وی اضافه کرد: این کار بعد از تصویب سازمان بودجه و برنامه ریزی میسر خواهد شد و با تلفیق منابع بانک ها در تسهیلات، سرمایه و اشتغال تصمیم‌گیری ها در استان ها صورت می گیرد و امر مهمترین شاخصه بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه این رخداد آرزوی استانداران بود و زین‌ پس اختیارات بودجه به استان سپرده می شود، گفت: نقش  سازمان مدیریت و برنامه ریزی  هماهنگی امور با دستگاه های اجرایی خواهد بود.
وی در انتها خاطرنشان کرد: در سال جدید استقرار تمرکز زادیی مالی را در سطح استان ها شاهد خواهیم بود.
طی آیینی، «محمد فرشکاران» به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنام ریزی آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات «داوود بهبودی» رئیس سابق این سازمان نیز تقدیر شد.
انتهای پیام/
تاکید لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر تمرکز زدایی/نقش راهبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار