رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

ایجاد پلیس گمرک در منطقه آزاد ارس/ ۹۰ درصد پوشاک خارجی بازار، تولید داخل هستند

1400/10/22 - 18:21 - کد خبر: 57265 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی متاسفانه در مسیر ترانزیت قاچاق کالا قرار گرفته است که یکی از نگرانی های عمده ما استفاده از ظرفیت قانونی مناطق آزاد تجاری برای قاچاق کالا است و عمده کالاهای قاچاقی که کشف می شوند، کالاهایی هستند که از طریق منطقه آزاد ارس وارد می شود.

به گزارش نصر، سرهنگ قاسم دهقانی، قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به روش های مختلف قاچاق اشاره کرد و گفت: قسمتی از قاچاق از مسیرهای غیرقانونی مانند کولبری انجام می شود و نیز قسمت عمده آن به دلیل اظهار اطلاعات نادرست هنگام عبور از گمرک، به ماموران کمرگ است و شیوه بعدی، کم اظهاری در مورد واردات است و نیز استفاده از ظرفیت قانونی مناطق آزاد تجاری است.

وی ادامه داد: استان ما متاسفانه در مسیر ترانزیت قاچاق کالا قرار گرفته است که یکی از نگرانی های عمده ما استفاده از ظرفیت قانونی مناطق آزاد تجاری برای قاچاق کالا است و عمده کالاهای قاچاقی که کشف می شوند، کالاهایی هستند که از طریق منطقه آزاد ارس وارد می شود.

سرهنگ دهقانی یکی دیگر از وظایف پلیس امنیت اقتصادی را ورود به پرونده های ملی و استانی و سازمان یافته فساد اقتصادی عنوان کرد و افزود: در رابطه با این موضوع ۳۹۴ فقره پرونده در ۹ ماه امسال پرونده بالای یک میلیارد ریال است که ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: ۴۴ فقره پرونده نیز در ۹ ماه امسال، بالای پنج میلیارد ریالی تشکیل شده که ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دهقانی اظهار داشت: شناسایی باند فعال مجرمان در حوزه قاچاق کالا و ارز، نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه سخنان خود به بیشترین کشفیاتی که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است اشاره کرد و اذعان داشت: بیشترین کشفیات در حوزه تجهیزات پزشکی و نیز در حوزه لوازم خانگی و دارو بوده است که با اقدامات ویژه شناسایی و دستگیر شدند و در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از ۱۰۰۰ درصد و در حوزه دارو افزایش ۳۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

ایجاد پلیس گمرک
دهقانی از ایجاد پلیس گمرک در منطقه آزاد ارس خبر داد و تصریح کرد: یکی از ماموریت های این پلیس، تعامل و همکاری نزدیک با اعضای محترم کمرگ و پایانه های آن خواهد بود.

وی کشف قاچاق را نیازمند هوشمند سازی و وجود تجهیزات آشکارسازی دانست و خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ تریلی از کمرگ وارد و یا خارج می شود. اما سالهای آتی شاهد کاهش شدید ورود کالای قاچاق به کشور خواهد بود.

بیش از ۹۰ درصد پوشاک خارجی، همان تولید داخل هستند
دهقانی بیش از ۹۰ درصد پوشاک خارجی در بازار تبریز را تولید داخل عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد پوشاک که در بازار تبریز به نان پوشاک خارجی به فروش می رسند، همان تولیدات داخل کشور هستند.

انتهای پیام/
ایجاد پلیس گمرک در منطقه آزاد ارس/ ۹۰ درصد پوشاک خارجی بازار، تولید داخل هستند فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار