رئیس دادگستری تبریز در گفت وگو با نصر خبر داد:

مکان فعلی دادگاه خانواده تبریز موقتی است / ترافیک، معضل اصلی جامعه امروزی

1400/10/25 - 09:27 - کد خبر: 57263 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری تبریز با بیان این که در حال حاضر دادگاه خانواده به صورت موقت در ساختمان فعلی مستقر شده است گفت: در شهرک ارم زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در اختیار دادگستری تبریز قرار دارد که ۶ هزار متر مربع آن محل ساخت ساختمان دائمی دادگاه خانواده است.

به گزارش نصر، "محمد نقی پورشادلو" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر با بیان این که از سال ۱۳۹۸ که رئیس کل قوه قضائیه در سفر استانی خود عازم آذربایجان شرقی شده بود، طرح انتقال دادگاه خانواده تبریز از مجتمع شهید بهشتی کلید خورد، گفت: از آن زمان دادگستری استان تمام تلاش خود را به منظور پیدا کردن ساختمانی که مناسب دادگاه خانواده باشد آغاز کرده بود، چرا که طیف افرادی که به دادگاه خانواده مراجعه می نمایند را عموما خانواده ها و کودکان تشکیل می دهند؛ بنابراین بسیار ضروری بود این ساختمان در مکانی باشد که مناسب مراجعه کننده ها باشد.
وی با اشاره به این که در کل تبریز اکثریت ساختمان ها با پیش فرض مسکونی ساخته شده اند و ساختمان اداری چند طبقه بسیار نادر است، افزود: در کل تبریز مکان ها مختلفی مانند ساختمان شوراهای حل اختلاف واقع در زعفرانیه، مجتمع امام خمینی واقع در باغمیشه و... برای این کار پیشنهاد شد؛ اما به دلایلی انتقال دادگاه خانواده به آن مکان ها ممکن نشد.
پورشادلو ادامه داد: در نهایت خوابگاه تربیت معلم واقع در میدان دانشسرای تبریز که چندین سال است متروکه مانده و غیرقابل استفاده بود، برای انتقال دادگاه خانواده در نظر گرفته شد.
وی اظهار داشت: چون ساختمان مذکور متروکه و چندین سال بود که بدون استفاده مانده بود، هزینه تعمیر و بازسازی آن که مناسب استفاده برای دادگستری باشد نزدیک ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد.
رئیس دادگستری تبریز با بیان این که در حال حاضر دادگاه خانواده به صورت موقت در ساختمان فعلی مستقر شده است گفت: در شهرک ارم زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در اختیار دادگستری تبریز قرار دارد که ۶ هزار متر مربع آن محل ساخت ساختمان دائمی دادگاه خانواده است، و نیز در کنار آن ساختمانی برای دادگاه های عمومی و کیفری تبریز نیز ساخته خواهد شد.
وی با بیان این که تمام امورات مربوط به دادگاه خانواده به این مکان انتقال خواهند یافت، افزود: همچنین قرار است خانه مهر تبریز که محل ملاقات والدین با فرزندانشان است و نیز اجرای احکام مدنی، شوراهای حل اختلاف، اجرای احکام شوراهای حل اختلاف و تمام ۱۱ شعبه دادگاه خانواده به این مکان انتقال خواهند یافت.
پورشادلو به زمان اتمام این پروژه اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر مشاور این پروژه مشخص شده است و با توجه به برآوردهایی که صورت گرفته، حداقل چهار سال زمان برای تکمیل آن نیاز است.

ترافیک، معضل اصلی جامعه امروزی
رئیس دادگستری تبریز در ادامه سخنان خود ترافیک را معضل اصلی جامعه امروزی خواند و ادامه داد: دادگاه خانواده به هر مکانی که انتقال پیدا کند طبیعتا ارباب رجوع مربوطه نیز به آن مکان مراجعه خواهند کرد و ترافیک ایجاد خواهد شد؛ اما خوشبختانه در نزدیکی ساختمان دادگاه خانواده، در میدان دانشسرا پارکینگ طبقاتی سهند وجود دارد که همشهریان عزیز می توانند اقدام به پارک نمودن خودرو خود در آن مکان نمایند که این باعث کاهش حجم ترافیک منطقه نیز خواهد شد.
وی با بیان این که بهتر است مسئولان مربوطه فکری برای روان شدن ترافیک کلانشهر تبریز بنمایند افزود: توصیه ما به همشهریان عزیز این است که حداقل امکان از وسیله نقلیه عمومی برای رفت و آمد خود استفاده نمایند.
انتهای پیام/
مکان فعلی دادگاه خانواده تبریز موقتی است /  ترافیک، معضل اصلی جامعه امروزی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار