مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در گفت وگو با نصر تاکید کرد:

۵۰ درصد عملیات ها در تبریز، مربوط به آسانسورهاست/ لزوم ایمن سازی ساختمان های شهر

1400/10/23 - 08:31 - کد خبر: 57262 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی تبریز به طور مستقیم و نیز سایر ایستگاه ها به طور غیر مستقیم و به صورت پشتیبانی در عملیات اطفای حریق خیابان عباسی تبریز شرکت کردند که تا ساعت هفت صبح طول کشید.

به گزارش نصر، آتش پاد علیرضا زبردست در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر به آتش سوزی اخیر در خیابان عباسی تبریز اشاره کرد و اذعان داشت: در حادثه تلخ شب چله، که در ساختمان مسکونی در خیابان عباسی تبریز اتفاق افتاد متاسفانه شش نفر از هم وطنان جان خود را از دست دادند و نیز ۱۴ واحد مسکونی دچار آسیب شدند.
وی با بیان اینکه علت دقیق این حادثه توسط مراجع قضایی در دست بررسی است، ادامه داد: ساعت ۷:۵۴ دقیقه عصر شب چله مرکز پیام سازمان آتش نشانی تبریز پیامی مبنی بر آتش سوزی یک واحد ساختمان در خیابان عباسی دریافت کرد؛ بعد از دریافت گزارش بلافاصله عازم محل حادثه شدیم اما به دلیل ترافیک سنگین مسیر و نیز حضور متراکم جمعیت در خیابان‌های منتهی به ساختمان مورد نظر، مدتی طول کشید تا به محل حادثه برسیم.
زبردست افزود: در آن عملیات، ۱۵۰ نفر از پرسنل سازمان آتش نشانی حضور داشتند و نیز پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی تبریز به طور مستقیم و نیز ۱۸ ایستگاه به طور غیر مستقیم و به صورت پشتیبانی در این عملیات شرکت کردند که تا ساعت هفت صبح طول کشید.


 

فوت سه نفر در اثر بی احتیاطی در نگهداری کپسول گاز مایع
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بخش دیگر سخنان خود به حادثه آتش سوزی کپسول گاز مایع در دیزل آباد اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه این حادثه به دلیل بی احتیاطی در نگهداری کپسول گاز مایع رخ داده است و در پی آن نیز دو کودک به همراه مادر خود به طرز وحشتناکی دچار سوختگی شده و جان خود را از دست دادند.
وی با درخواست از شهروندان برای رعایت هرچه بیشتر موارد ایمنی افزود: از عموم شهروندان درخواست می کنیم موارد و نکات ایمنی را جدی بگیرند تا کم تر شاهد حوادث دلخراش باشیم.


۵۰ درصد عملیات، مربوط به آسانسورها
زبردست ۵۰ درصد از عملیات سازمان آتش نشانی در تبریز را مربوط به موارد آسانسور اعلام کرد و افزود: اگر در همان ابتدای ساخت ساختمان، به نحوه نصب آسانسور دقت کافی شود و نیز در طول استفاده هرچه سریع تر نسبت به رفع عیوب آن اقدام شود، به میزان قابل توجهی از عملیات این سازمان کاسته خواهد شد.

لزوم ایمن سازی ساختمان های شهر
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با تاکید بر ایمن سازی شهر از طریق مشارکت های مردمی افزود: بزرگ ترین مشارکتی که مردم می توانند داشته باشند خودایمنی است.
وی با بیان این که بزرگترین حادثه در دل کوچکترین بی احتیاطی است، ادامه داد: احتیاط شرط عقل است و در اکثر مواقع ساده ترین بی احتیاطی ها منجر به حوادث بزرگ و دلخراشی می‌شود.
زبردست اظهار داشت: در مباحث ملی ساختمان طبق قانون، مجوز گرفتن از سازمان آتش نشانی هنگام ساخت ساختمان و نصب تجهیزات ایمنی در آن، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار الزامی است.
وی با اشاره به این که درصد بالایی از ساختمان هایی که در کلانشهر تبریز ساخته شده اند مجهز به موارد ایمنی نیستند گفت: از تمام سازندگان ساختمان ها درخواست می کنیم قبل از تکمیل ساختمان، حتما به نصب تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در آن اقدام کنند تا به عنوان مثال، هنگام نشت گاز منواکسید کربن، دستگاه مربوطه با آلارم خاص خود صاحب خانه را آگاه و از وقوع یک حادثه دلخراش ممانعت به عمل آید‌.
زبردست، دقایق اولیه هنگام بروز حوادث آتش سوزی را بسیار طلایی عنوان کرد و اذعان داشت: اگر تمام ساختمان ها در سطح شهر مجهز به موارد ایمنی و تجهیزات آتش نشانی باشند، هنگام آتش سوزی تا رسیدن ماموران آتش نشانی اهالی ساختمان می توانند با استفاده از همان تجهیزات اقدامات اولیه را انجام دهند و به طور قابل توجهی از بروز آتش جلوگیری نمایند.
انتهای پیام/
۵۰ درصد عملیات ها در تبریز، مربوط به آسانسورهاست/ لزوم ایمن سازی ساختمان های شهر فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار