رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تاکید کرد:

لزوم تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تبریز

1400/10/22 - 10:00 - کد خبر: 57241 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بر تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در سیاست‌های تملک بازنگری کرده و از تملک پراکنده در شهر اجتناب کند.

به گزارش نصر، فریدون بابایی‌اقدم در جلسه‌ی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: یکی از مسائلی که شورای ششم از روز آغاز فعالیت خود با آن درگیر بوده، موضوع بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی است.
وی ادامه داد: مدیریت شهری دوره‌ی قبلی در راستای وظایف سازمانی خود در کنار ارائه‌ی خدمات روزمره به شهروندان، در حوزه‌ی ساخت‌وساز مناطق فرسوده و حاشیه‌نشین ورود پیدا کرده بود تا با تملک برخی از مناطق، نوسازی و استحکام بنا را عهده‌دار شود.
بابایی‌اقدم با بیان اینکه یکی از نخستین طرح‌های بازآفرینی ملی، محله چوخورلار است، خاطرنشان کرد: در دوره‌ی قبلی مدیریت شهری در راستای موضوع بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام شد که یکی از این طرح‌ها محله چوخورلار بود که بخشی از آن تملک شد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: پیشنهاد دارم تا از شهرداری درخواست کنیم برنامه‌ی خود را برای بافت چوخورلار اعلام کند و همچنین از طریق کمیسیون ماده پنج بازنگری در این طرح را در اولویت کاری خود قرار دهد.
وی یادآور شد: شهرداری باید در سیاست‌های تملک بازنگری کند تا از تملک پراکنده در شهر اجتناب شده و مرحله به مرحله اتفاق بیافتد.

بازآفرینی محله چوخورلار هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود
دیگر عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از پروژه‌های نیمه‌تمامی که اکنون در دست شهرداری بوده بازآفرینی محله چوخورلار است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
علیرضا نوای باغبان در ادامه‌ی سخنان خود تاکید کرد: پروژه‌های مربوط به شهرداری باید در دستور کار کمیسیون معماری و شهرسازی قرار گیرد تا در خصوص اتمام آنها به نتایج و تصمیمات قطعی برسیم.
وی افزود: بافت فرسوده و ناکارآمد چوخورلار ساکنین منطقه را معذب و با مشکل مواجه‌ کرده است؛ ناگفته نماند که در مجموع از ۱۵۰ واحد مسکونی ۵۰ درصد از ملک‌های این منطقه تملک شده است.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری باید برای طرح چوخورلار پیشنهادی به شورا دهد و شورای شهر نیز در این خصوص مصوبه‌ای تصویب کند.
وی در ادامه سخنان خود متذکر شد: این پروژه اگر برای سال آتی بماند طبیعتا هزینه‌های آن دو برابر شده و مانند پروژه‌ی عتیق چندین سال ناقص می‌ماند؛ همانطور که می‌دانید پروژه‌ی عتیق ۲۰ سالی نیمه‌تمام و راکد بود که در نهایت از طریق اوراق توانستند به اتمام برسانند.
باغبان تاکید کرد: برای اتمام تملک محله چوخورلار شهرداری باید منابعی تعریف کرده و طرح را به روزرسانی کند که از طریق تسهیلات و اوراق این پروژه را به اتمام برساند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در ادامه این جلسه گزارشاتی در خصوص صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای و استعلامات انجام یافته برای صدور پروانه ساختمانی توسط کارشناسان ارائه و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.
انتهای پیام/
لزوم تعیین تکلیف تملک محله چوخورلار تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار