فرماندار:

پلیس ساختمان در شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی راه‌اندازی شود

1400/10/22 - 10:42 - کد خبر: 57239 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تاسیس پلیس ساختمان در شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی ضروری است.

به گزارش نصر، امین امینیان شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز این شهرستان افزود: متاسفانه شهرداریها از زاویه دید کسب درآمد به ماده ۱۰۰ نگاه کرده و با صاحب ملک توافقی و مصالحه‌ای برخورد می‌کنند و موضوع زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم می‌کند.
وی از اتمام طرح تفصیلی شهر هشترود خبر داد و اظهارداشت: حریم شهر با سرعت زیاد به واسطه ساخت‌وسازهای غیراصولی در حال گسترش است و باید با این پدیده مقابله شود.
وی صیانت از منابع طبیعی و دامنه کوه سهند را ضروری دانست و افزود: تصرف در دامنه سهند اگر به این شکل و به این سرعت پیش برود، در آینده نه چندان دور کل دامنه تصرف خواهد شد.
امینیان با بیان اینکه ۷۲ هزار هکتار اراضی ملی در سطح شهرستان هشترود وجود دارد، افزود: برای ۳۱ هزار و ۶۵ هکتار از آن ۱۲۰ پلاک سند تک برگی و برای ۱۷ هزار و ۴۶۳ هکتار دیگر نیز ۶۰ پلاک سند دفترچه‌ای داده شده و هنوز ۲۳ هزار هکتار با ۵۴ پلاک فاقد سند است. 
فرماندار هشترود اضافه کرد: طی ۹ ماهه گذشته ۷۶ فقره پرونده کیفری برای ۱۶۰ هکتار و پنج فقره پرونده حقوقی برای ۴۱ هکتار صادر شده است.
به گفته وی همچنین در ۹ ماهه گذشته امسال در شهرداری شهر هشترود ۱۳۱ فقره پروانه ساخت صادر شده که نسبت به سال گذشته ۳۱ فقره افزایش داشته و ۱۵۰ فقره پروانه ماده ۱۰۰ به شهرداری وارد شده که ۴۰ فقره پروانه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
انتهای پیام/
 پلیس ساختمان در شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی راه‌اندازی شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار