رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خبر داد:

احداث‌ اولین شهرک پرتو دهی کشور در آذربایجان شرقی

1400/10/21 - 23:28 - کد خبر: 57223 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان این که اولین شهرک پرتو دهی کشور در آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار کلنگ زنی شده است اظهار داشت: در آینده نزدیک این شهرک به یک کانون مهم صنعتی در کل کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش نصر، "محمد اسلامی" در بازدید از اولین شهرک پرتو دهی کشور، محصولات باغی، زراعی و شیلاتی تولید شده در کشور را بالغ بر ۱۲۰ تن عنوان کرد و افزود: یکی از نقش ها و تاثیراتی که فناوری هسته ای می تواند داشته باشد، بخشی است که در حوزه پرتودهی در کل دنیا، به خصوص کشورهای پیشرفته استفاده می شود. که باید از این ظرفیت برای محصولات کشاورزی نیز استفاده نماییم.

وی افزود: برای این که بتوان نقش فناوری هسته ای را در زندگی مردم و نیز در اقتصاد کشور، محقق نمود؛ برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و در کل کشور، بتوان از طریق مراکزی که می توانند در درون قطب های تولیدی صنعتی و کشاورزی، محل استقرار پرتودهی با تجهیزات نصب شده باشند؛ فرصت را برای بخش تولید و اقتصاد کشور به وجود آورد.

اسلامی با اطمینان به مردم مبنی بر این که در صورت استفاده از این پرتودهی، آفت پذیری محصولاتی که استفاده می کنند مطابق استانداردهای جهانی خواهد بود، افزود: از طریق پرتو دهی می توان از یک سمت، آفت پذیری محصولات کشاورزی را کاهش داد و از سمت دیگر، زمان ماندگاری آن ها را در انبار زیاد نمود که به لطف خداوند، بدین منظور برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و در کل کشور، ۱۲ قطب از جمله آذربایجان شرقی برای این امر پیش بینی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان این که اولین شهرک پرتو دهی کشور در آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار کلنگ زنی شده است اظهار داشت: در آینده نزدیک این شهرک به یک کانون مهم صنعتی در کل کشور تبدیل خواهد شد که حضور سرمایه گذاران در آن، ضمن کمک به رشد اقتصاد استان و منطقه شمال غرب کشور، کمک شایانی به سازمان انرژی اتمی برای پیشبرد این برنامه به سایر نقاط کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
احداث‌ اولین شهرک پرتو دهی کشور در آذربایجان شرقی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار