رئیس مرکز آمار ایران:

لزوم استفاده از شیوه‌های مدرن و ثبتی مبنا در آمارگیری

1398/08/14 - 17:20 - کد خبر: 5722 نسخه چاپی

نصر:رئیس مرکز آمار ایران بر لزوم استفاده از شیوه‌های مدرن و ثبتی مبنا در آمارگیری تاکید کرد.

به گزارش نصر،  جواد حسین‌زاده صبح امروز در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی و رونمایی از مطالعات آمایش استان اظهار کرد: سند آمایش با انسان، فضا و فعالیت مرتبط است.
وی افزود: در توسعه پایدار مباحث اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست را در تلاقی هم می بینیم؛ بنابراین بدون آمار حرکت کردن در جامعه امروز امکان پذیر نیست.
حسین زاده در عین حال خاطرنشان ساخت: توسعه پایدار در بستر بسته امکان پذیر نیست و باید بستری پویا و جهانی برای توسعه ببینیم.
این مسوول یادآور شد: از سال 2010 به بعد رویکرد جدیدی در نظامات آماری دنیا صورت گرفته که بسیار تاثیرگذار است و در جهت تامین نیازهای آماری حوزه برنامه‌ریزی تلاش می†شود.

وی اذعان داشت: دنیا به سمت مدرن سازی نظام های آماری پیش رفته و نقش نظام†های سنتی رفته رفته کم رنگ تر می شود؛ در واقع در سال 20 اکتبر روز جهانی 2010 روز جهانی آمار با شعار آمار بهتر زندگی بهتر تعیین شده است.

حسین زاده در بخش دیگری از صحبت†های خود ابراز داشت: اولین گرایش در مدل سازی آماری و مهمترین بحث محوریت و مرجعیت سازمان های ملی آمار  است؛ یکی از مهمترین کارها این است که نگاه ما به آمار بویژه آمار رسمی تغییر کند.

رئیس مرکز آمار ایران بر لزوم استفاده از شیوه های جدید و ثبتی مبنا و استفاده از منابع جدید در آمارگیری تاکید و اضافه کرد: در حوزه ثبتی مبنا کردن و مدرن سازی آماری در مرکز آمار اتفاقات مطلوبی رخ داده است.
وی گفت: در روش ثبتی مبنا به جای اجرای طرح های نمونه گیری  از ریزداده های اداری استفاده می شود که با کیفیت تر بوده و در تهاتر زمانی بیشتر قابل انتشار است.
حسین زاده با بیان اینکه همه به دنبال ایجاد بهره وری بیشتر در نظام آماری هستند، افزود: سازگاری بین اجرا و نظام آماری چه در حوزه ملی، منطقه†ای و بین المللی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

لزوم استفاده از شیوه‌های مدرن و ثبتی مبنا در آمارگیری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار