مدیرکل راه آهن استان:

میزان حمل و نقل بین‌المللی ناوگان ریلی راه‌آهن آذربایجان ۳۸ درصد افزایش یافت

1400/10/21 - 09:48 - کد خبر: 57173 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: میزان حمل و نقل بین‌المللی بار از طریق ناوگان ریلی این ناحیه در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی، افزود: در این مدت ۵۰۷ هزار و ۵۷۴ تن بار از طریق ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان وارد، صادر و ترانزیت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۹۰ هزار و ۹۶۳ تن بود.
وی با بیان اینکه میزان صادرات ناوگان ریلی آذربایجان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد یافته است، اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۱۹۶ هزار و ۹۴۸ تن بار از مبدا تبریز به مقصد ترکیه حمل شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ هزار و ۶۷۸ تن بوده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان میزان ترانزیت کالا از طریق این ناوگان را در این مدت ۱۷۴ هزار و ۸۲۱ تن اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت کالا رشد چندانی با میزان ترانزیت کالا در مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۷۴ هزار و ۲۲۵ تن بود، نداشته است.
قربانی، ادامه داد: در ۹ ماه امسال ۱۳۵ هزار و ۸۰۵ تن کالا از طریق ناوگان ریلی و از مرز رازی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۷۳ هزار و ۶۰ تن بود، حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.
وی یادآوری کرد: میزان تناژ بارگیری ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان در این مدت یک میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۸۲ تن بود، هشت درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان، میزان تناژ تخلیه در ۹ ماه سال جاری در این ناحیه را ۳۲۱ هزار و ۵۲۵ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۵۸ هزار و ۳۷۱ تن بود، حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.
قربانی، افزود: در این مدت ۹۰۶ هزار و ۱۴۳ نفر از طریق قطارهای مسافری راه آهن آذربایجان جابجا شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۲۸ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه میزان جابجایی مسافر در ۹ ماه سال گذشته در این ناحیه ۳۹۸ هزار و ۱۳۵ نفر بوده است، اظهار داشت: در ۹ ماه سال جاری ۸۳۴ هزار و ۶۱۸ مسافر بین شهری و ۷۱ هزار و ۵۲۵ مسافر حومه ای از طریق ناوگان ریلی جابجا شده اند.
قربانی، تعداد مسافران شهری و حومه ای جابجا شده در ۹ ماه سال گذشته از طریق ناوگان ریلی را به ترتیب ۳۷۱ هزار ۹۸۵ و ۲۶ هزار و ۱۵۰ مسافر اعلام کرد. 
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران ۱۰۶ سال قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/
میزان حمل و نقل بین‌المللی ناوگان ریلی راه‌آهن آذربایجان ۳۸ درصد افزایش یافت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار