رئیس خانه کارگر تبریز مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز:

تولید ۴۰ درصد کفش ایران در تبریز/ لزوم حمایت همه جانبه از کارگران صنعت کفش

1400/10/21 - 10:39 - کد خبر: 57161 نسخه چاپی

نصر: رئیس خانه کارگر تبریز گفت: لازم است کارگران این صنعت از نظر امکانات رفاهی و ... مورد توجه قرار بگیرند و خانه کارگر تبریز آماده ارائه هرگونه خدمات به کارگران عزیز این صنعت می باشد.

به گزارش نصر، "کریم صادق زاده"، در مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در خانه کارگر تبریز برگزار شده بود، حمایت از کارگر ایرانی و نیز  تولیدات داخلی، را سرلوحه برنامه های خانه کارگر تبریز دانست و گفت: مخالف شدید واردات کالاهای خارجی در هر زمینه ای هستیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، خرید کالاهای خارجی مساوی است با بیمار شدن کارگران ایرانی.
وی با بیان این که در تبریز ۵۰۰ هزار نفر کارگر مشغول به کار هستند، افزود: ۱۷۵ هزار نفر از این افراد عضو خانه کارگر تبریز هستند که خدمات بهینه و همه جانبه دریافت می کنند.
صادق زاده با بیان این که در چند سال اخیر، خانه کارگر تبریز رتبه اول کشوری را کسب کرده است، افزود: خانه کارگر از سه اصل، کارگاه، صاحب سرمایه و کارگر حمایت همه جانبه می کند و بنا داریم کارگاه و صاحب سرمایه به طور جد مورد حمایت قرار بگیرند، چون تا این دو مقوله نباشند کارگر نمی تواند مشغول به کار باشد.
رییس خانه کارگر تبریز اظهار داشت: در حال حاضر در شهرک های صنعتی تنش و... در کم ترین میزان خود قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر تنشی می بینم در سایه بی اعتنایی برخی کارفرمایان است، افزود: تنها مشکل کارگران تبریز، میزان پایین بودن حقوق برخی از آنان و عدم توازن بین دریافتی های برخی کارگران تبریز و سایر شهرها از جمله تهران است‌.
صادق زاده ادامه داد: ۴۰ درصد کفش ایران در تبریز تولید می شود که رقم بزرگی است؛ آن چیزی که برای ما مهم است کفش چرم تبریز دارای پیشینه بزرگی است.
وی ادامه داد: اکنون کفش تبریز برندی آشنا برای کل ایران شده است و مهم ترین اصل آن کیفیت بالای کفش های جرم تبریز است.

۱۲۰ هزار نفر فعال در صنعت کفش تبریز
رییس خانه کارگر تبریز با بیان این که صنعت دست دوزی در تبریز کم تر شده است و بیشتر به سمت ماشینی شدن پیش می رود، ولی باز در گوشه و کنار بازار بزرگ تبریز شاهد دست دوزی کفش هستیم، افزود: اگر امروزه در گوشه و کنار بازار صدای چکش و هنرنمایی کفش دوران به گوش ما می رسد باعث خوشحالی ما می شود و امیدواریم این صنعت بیشتر از این رونق پیدا کند.
صادق زاده اظهار داشت: در حال حاضر در کلانشهر تبریز، ۲۷۸۰ واحد صنعت کفش دارای پروانه کسب فعالیت است و ۶۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۶۰ هزار نفر به طور مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند و لازم است کارگران این صنعت از نظر امکانات رفاهی و ... مورد توجه قرار بگیرند و خانه کارگر تبریز آماده ارائه هرگونه خدمات به کارگران عزیز این صنعت می باشد.

کفش تبریز، زبانزد خاص و عام در کل ایران
همچنین در این مراسم "جباریان"، رئیس اتحادیه صنعت کفش تبریز، گفت: صنعت کفش جز صنایعی است که بیشترین ضربه را از کرونا دیده، چه در بحث تولید و چه در بحث فروش و... . همچنین افزایش قیمت ها در چند ماه اخیر و نیز کاهش قدرت خرید مردم بیشترین ضربه را بر این صنعت وارد کرد.
وی با بیان این که همیشه بهترین کیفیت کفش ایران در تبریز تولید می شود، گفت: مدل کفش های تولید شده در تبریز در کل ایران زبان زد خاص و عام است.
جباریان به مشکلات پروانه صنعت کفش اشاره کرد و اذعان داشت: پروانه بهره برداری صنعت کفش، نیازی به استعلام از محیط زیست و شهرداری و... ندارد و هرکسی در هر مکانی که بخواهد می تواند اقدام به اخذ پروانه نماید.
انتهای پیام/
تولید ۴۰ درصد کفش ایران در تبریز/ لزوم حمایت همه جانبه از کارگران صنعت کفش فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار