رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

حوزه‌ی بهداشت پایه و اساس‌ سلامت جامعه است

1400/10/20 - 14:02 - کد خبر: 57148 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اهمیت بالای حوزه‌ی بهداشت تاکید کرده و آن را پایه‌ی سلامت و مقدم بر هر امری دانست.

به گزارش نصر، دکتر بهمن نقی‌پور روز دوشنبه، ۲۰ دی ماه در آیین تودیع و معارفه‌ی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: دکتر درستی با تمام توان خود در این مدت تلاش کرده و از هیچ کمکی دریغ نکرد و یار و یاور این سیستم و مانند برادری برای همکاران خود بود، از خداوند طلب می‌کنیم تا خیر و برکت این زحمات شامل حال ایشان و خانواده‌ی محترمشان شود.
وی افزود: در حال حاضر نیاز داریم تا دکتر درستی در سمت دیگری یاریگر ما باشند، همچنین در سمت معاونت بهداشت نیز به وقوع اقدامات متفاوت‌تری احساس نیاز می‌شود تا این سیستم مانند قبل و با روحیه‌ی بهتر و قدرت بیشتری ادامه یابد، دکتر حقائی، سرپرست جدید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز فردی علمی، توانمند و زحمتکش بوده که  این سمت  به ایشان واگذار می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم  دکتر حقائی نیز مانند دکتر درستی، این راه را با موفقیت ادامه داده و موفقیت‌های بیشتر و اقدامات جهادی بسیاری را برای کمک به سیستم بهداشت منطقه و اعتلای سلامت جامعه انجام دهد.
به گزارش ایسنا، نقی‌پور همچنین تاکید کرد: در حوزه‌ی بهداشت، هر اقدامی را انجام دهیم باز هم کم گذاشته‌ایم بنابراین امیدوارم نه تنها با شعار بلکه با عمل، خود را ثابت کنیم و برای سلامتی جامعه، تعاملات این مرکز با جوامع و سازمان‌های دیگر را افزایش داده و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری را انجام دهیم تا شاهد شیوه‌ی زندگی سالم و موفقیت‌های روز افزون باشیم.
وی بیان کرد: از خداوند متعال و شهدای بزرگوار درخواست می‌کنیم در این امر یاریگر ما باشند تا هنگامی که این مسئولیت را تحویل می‌دهیم، سربلند باشیم. 
معاون سابق بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال را شاکرم که در این مدت، خدمتگزار مردم و جامعه‌ی خود بودم و از تمامی همکاران به ویژه دکتر صومی، ریاست سابق دانشگاه تشکر و قدردانی می‌کنم.
دکتر عباسعلی درستی افزود: ماه‌ها و سال‌ها است که حوزه‌ی بهداشت در زمینه‌ی تامین منابع با مشکلات بسیاری مواجه است که نمونه‌ی آن تلاش زیاد و اقدامات گسترده‌ی همکاران ما در این مدت بود که هیچ مزایایی هم برای آنها اختصاص نیافت.
وی همچنین یادآور شد: با وجود تنگناها و مشکلاتی که وجود داشت و البته با تلاش همکاران خود، در شاخص‌های مختلف رتبه‌ی اول کشوری را کسب کرده و در امر واکسیناسیون نیز جزو مراکز برتر کشور بودیم که از همان روزهای اول تزریق واکسن را آغاز کردیم.
وی تاکید کرد: به دلیل مشکلاتی که طی هفته‌های اخیر ایجاد شده بود، روند تزریق واکسن در استان کاهش یافته بود اما با برطرف شدن مشکلات طی سه روز گذشته بیش از ۳۰ هزار واکسن در استان تزریق شد.
سرپرست جدید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز طی سخنانی بیان کرد: از هیأت رییسه‌ی محترم که من را در این سمت مهم انتخاب کردند، کمال تشکر را دارم و از زحمات دکتر درستی به‌ویژه در دوران همه‌گیری پاندمی کرونا که شاهد خدمات شبانه روزی ایشان بودیم قدردانی می‌کنم.
دکتر حسین حقائی افزود: امیدوارم به حول و قوه‌ی الهی و یاری و همکاری اساتید و پیشکسوتان دانشگاه در توسعه و اعتلای هرچه بیشتر خدمات بهداشتی استان گام برداریم.
گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور روسا و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی برگزار شد، از زحمات دکتر عباسعلی درستی تشکر و قدردانی شد و دکتر حسین حقائی به سرپرستی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد.
انتهای پیام/
حوزه‌ی بهداشت پایه و اساس‌ سلامت جامعه است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار