مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

یک هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی در دوره‌های حفظ و قرائت قرآن آموزش دیدند

1400/10/20 - 11:19 - کد خبر: 57131 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه سال جاری یک هزار و ۵۰۰ نفر در این استان به صورت حضوری یا از طریق فضای مجازی در حفظ و قرائت قرآن آموزش دیدند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این افراد شامل رده‌های سنی مختلف کودکان تا بزرگسالان هستند که با شرکت در دوره‌های آموزشی این اداره کل آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
وی افزود: امسال برای ۱۲۰ قاری و ۴۵۰ نفر حافظ یک جز تا کل قرآن خواهران و برادران در استان نیز که در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، دوره‌های سطح ارتقا در زمینه‌های قرائت و حفظ قران برگزار شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در راستای تقویت و ارتقای سطح صوت و لحن قاریان و حافظان استان این اداره کل کارگاه‌های قرآنی برگزار می‌شود، یادآور شد: سومین دوره از این کارگاه آموزشی در راستای ارتقای سطح قرائت حافظان و قاریان با تدریس «شاه‌میوه» در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این کارگاه حاصل کار مشترک بین مرکز قرآنی اداره کل اوقاف استان با مجمع قاریان تبریز بوده و از ظرفیت اساتید مطرح قرآنی بهره گرفته می‌شود.
وی با اشاره به کسب رتبه اول چهل و چهارمین مسابقات قرآنی کشور از سوی سینا طباخی، قاری مطرح تبریزی در سال جاری بیان کرد: در دو دوره‌ی گذشته این کارگاه آموزشی صوت و لحن، قاریان و حافظان استان توانستند رتبه‌های خوبی را در مسابقات قرآنی کشور و بین المللی کسب کند.
حجت الاسلام حسینی افزود: این اداره کل تلاش می‌کند تا با همکاری بیش از ۱۳۰ موسسه قرآنی استان با برگزاری کارگاه‌ها و بهره‌گیری از اساتید برجسته کشور، سطح کیفی قاریان را ارتقا دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی، وی در پایان تاکید کرد: در سال جاری ۳۶۰ قاری و حافظ یک جز تا کل قرآن خواهران و برادران در مسابقات مختلف قرآنی در این استان شرکت کردند.
انتهای پیام/
 یک هزار و ۵۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی در دوره‌های حفظ و قرائت قرآن آموزش دیدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار