توسط مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مطرح شد/

پیشنهاد تبدیل آذربایجان شرقی به هاب منطقه ای تجارت صنایع دستی

1398/08/14 - 16:20 - کد خبر: 5712 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی در آذربایجان شرقی، پیشنهاد تبدیل این استان را به هاب منطقه ای تجارت صنایع دستی مطرح کرد.

به گزارش نصر، "مرتضی آبدار" صبح امروز 14 آبان در نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در تالار موزه آذربایجان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و لزوم تکیه بر توان داخلی به منظور ایجاد رونق اقتصادی، مبحث بازاریابی و فروش در صنایع دستی از اولویت­های معاونت صنایع دستی استان قرار گرفته و این نشست به منظور آشنایی هنرمندان استان با شیوه های بسته بندی و بازاریابی به منظور تجاری سازی و افزایش قابلیت درآمدزایی حوزه صنایع دستی برگزار می شود.

آبدار با تاکید بر لزوم شناسایی بازارهای هدف صنایع دستی افزود: لازم است تا هنرمندان استان با الگو گرفتن از چندین نمونه موفق برندسازی صنایع دستی در استان نسبت به ثبت برند اختصاصی خود و نیز حضور در نمایشگاه های صنایع دستی در بازارهای هدف به ویژه کشورهای همسایه، مسیر خود را در زمینه تجاری سازی تولیداتشان هموار سازند.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا با همکاری انجمن بازاریابی شمالغرب، نسبت به ارائه مشاوره تخصصی در زمینه بسته بندی های تخصصی صنایع دستی، هنرمندان استان را همراهی نماییم.

"فرشاد به آفرین" معاون صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: به مشکلات عمده حوزه صنایع دستی وقوف کامل داریم و در همین راستا به دنبال راه حل برای آنها هستیم و برگزاری این نشست­ها با هدف ارائه راه حل هایی در زمینه حل یکی از اصلی ترین مشکلات حوزه صنایع دستی یعنی بسته بندی صورت می گیرد.

گفتنی است در این نشست "دکتر محمد فاریابی" عضو هیئت علمی بازاریابی دانشگاه تبریز، "دکتر علی نوری زاده" پژوهشگر و هنرمند حوزه صنایع دستی و "رضا زمانی" طراح و مجری تخصصی بسته بندی صنایع دستی به عنوان سخنران به ارائه مطالب پرداختند.

انتهای پیام/

پیشنهاد تبدیل آذربایجان شرقی به هاب منطقه ای تجارت صنایع دستی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار