مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد:

ضرورت رونق بخشی به مقوله‌ی ادبیات در فعالیت‌های فرهنگی آذربایجان شرقی

1400/10/20 - 09:56 - کد خبر: 57119 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید مقوله ادبیات را به‌عنوان هنر مادر در فعالیت‌های فرهنگی استان رونق ببخشیم.

به گزارش نصر، سید قاسم ناظمی در آیین بازگشایی انجمن ادبی تبریز اظهار کرد: شعر و ادبیات قدرتی شگفت انگیز در مفهوم و موضوع ‌سازی برای دیگر انواع هنر چون نمایشنامه و فیلمنامه دارد چرا که تولید آثار فاخر هنری در حوزه‌ی فیلم و نمایش و موسیقی باکلام، منوط به تولید آثاری ناب و برجسته در حوزه‌ی ادبیات است.
وی افزود: باید جایگاه ادبیات و شعر در جامعه شناخته شده و اهالی فضل و ادب و فرهنگ اهتمامی جدی برای گسترش و تعمیق این هنر داشته باشند.
وی گفت: شعر و ادبیات در فرهنگ مردم آذربایجان ریشه دوانده و نهادینه شده است و باید از این ظرفیت و پتانسیل قوی و غنی بهره‌ بگیریم.
ناظمی با تاکید بر اهمیت نقد سازنده در حوزه ادبیات ‌افزود: شعر باید از منظر ساختاری، زبانی و ادراکی و اندیشه مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا اثری شایسته و تاثیرگذار تولید شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، جوان‌گرایی در تمام زمینه‌های هنری را از رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: اتفاقات ادبی تنها با حضور، همراهی و مجاهده‌ی جدی اهالی فرهنگ و ادبیات و همچنین همراهی پژوهشگران این عرصه می‌تواند منجر به ظهور شعرایی شاخص و همچنین تولید آثاری گران‌سنگ شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این آیین شعرا به قرائت اشعار خود پرداختند و در ادامه، نشان انجمن که توسط هنرمند گرافیست استان، حمیدرضا خیری، طراحی شده است رونمایی شد.
انتهای پیام/
 ضرورت رونق بخشی به مقوله‌ی ادبیات در فعالیت‌های فرهنگی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار