عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

ضرورت برندسازی کباب بناب برای توسعه اشتغال در منطقه

1400/10/19 - 14:10 - کد خبر: 57095 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برندسازی کباب بناب برای توسعه اشتغال در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر یک شنبه در نشست «چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن بناب» یکی از محورهای لازم برای توسعه در شهرستان بناب را تقویت حوزه گردشگری اعلام و اظهار کرد: به حوزه گردشگری در بناب بهای لازم داده نشده است.
وی اضافه کرد: علیرغم وجود پتانسیل‌های لازم در این زمینه اقدامات کافی صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس به ظرفیت «کباب بناب» اشاره کرد و با اذعان به دیدار با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با برند سازی کباب برای توسعه اشتغال بناب می‌توان قدم‌های خوبی برداشت.
باقری بنابی همچنین در خصوص استفاده نیروگاه سهند بناب از سوخت مازوت و آلایندگی آن تصریح کرد: از آنجایی که برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گاز اقدامی نشده و از طرف دیگر اولویت اصلی گاز برای مصارف خانگی است، از این رو نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شود که در تلاشیم سوخت آن را به گاز تبدیل کنیم تا شاهد آلایندگی آن نباشیم.
این گزارش حاکی است، با توجه به اینکه برنامه ریزی توسعه در شهرستان بناب در چند دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته، اما همچنان از منظر توسعه متوازن پیشرفت چندانی ایجاد نشده است و حجم عظیم منابع انسانی، مالی و طبیعی مصرف شده با دستاوردهای به دست آمده تناسبی نداشته است.
در ادامه این نشست پس از ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی اساتید، دانشگاهیان، مسئولین، صاحبان صنایع و سازمان‌های مردم نهاد، شهریار فتحی فرماندار بناب به عنوان رئیس، فرید پناهی شهردار بناب به عنوان دبیر کمیته اجرایی و همچنین مهدی عباسقلی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به عنوان دبیر علمی رویداد «بناب، چالش‌ها و راهکارهای توسعه متوازن» انتخاب شدند.
بر پایه این گزارش، در این نشست برای برگزاری این رویداد در سال آینده تصمیم گیری شد.
انتهای پیام/
 ضرورت برندسازی کباب بناب برای توسعه اشتغال در منطقه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار