یادداشت/

آسمان تیم اول و سوم لیگ آفتابی نیست/ سپاهان - تراکتور برد یا بحـران!

1398/08/14 - 10:00 - کد خبر: 5709 نسخه چاپی

نصر: برای دو تیمی که در رده اول و سوم جدول لیگ برتر هستند ظاهراً همه چیز باید گل و بلبل باشد، ولی وضعیت سپاهان و تراکتور چندان روبراه نیست و نان روزهای درخشان شروع فصل را می‌خورند.

سپاهان که با 19 امتیاز صدرنشین است در دو بازی قبلی (سایپا و پارس جنوبی جم) مساوی کرده و نفس گرم رقیبان را پشت سرش حس می‌کند. دروازه این تیم هم هفته گذشته مقابل پارس جنوبی جم بعد از هشت بازی باز شد و دقایق گل نخوردن نیازمند در عدد 940 متوقف شد.

شرایط تراکتور از سپاهان هم بغرنج‌تر است و تیم میهمان امروز اصفهان پس از شروع خوب فصل با دو شکست متوالی وارد بحران شده است.

هواداران این تیم پس از شکست دو بر یک در آبادان انتظار یک برد روحیه‌بخش مقابل استقلال را داشتند، ولی باخت سنگین 4-2 مقابل شاگردان استراماچونی شوک خیلی بزرگی بود.

سپاهان هرچند بدون شکست است، ولی اگر در سومین بازی متوالی برنده نشود تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد. تراکتور هم در صورت سومین شکست متوالی وارد بحرانی جدی خواهد شد و حتی ممکن است شاهد قطع همکاری با مربی ترک باشیم.

قلعه‌نویی و دنیزلی به دلیل اتفاقات دو هفته اخیر به نتیجه‌ای جز برد فکر نمی‌کنند و همین حساسیت بازی این دو مدعی را به اوج می‌رساند. آخرین برد تراکتور مقابل سپاهان در اصفهان به شش سال قبل برمی‌گردد و آمار هم به نفع تیم تبریزی نیست.

مهم‌ترین نگرانی دنیزلی در این بازی وضعیت خط دفاع تراکتور است که مقابل استقلال چهار بار تسلیم شد، در حالی که تراکتور در هشت بازی پیش از آن تنها دو گل خورده بود. تکرار اشتباهات دفاعی در اصفهان ممکن است عاقبت تلخی برای تراکتور داشته باشد. دنیزلی در بازی قبلی تصمیم گرفت از خط دفاع سه نفره استفاده کند، ولی پس از نمایش ضعیف خط دفاعی‌اش دوباره به دفاع چهار نفره برمی‌گردد.

سپاهان مشکلات دفاعی تراکتور را ندارد و خط دفاع این تیم تنها یک بار تسلیم شده، ولی خط حمله این تیم در دو بازی قبلی تنها یک گل زده که آماری مقبول نیست.

باشگاه اصفهانی با تلاش زیاد توانست قرارداد استنلی کی‌روش را تمدید کند، ولی آقای گل فصل قبل در گلزنی چندان موفق نبوده و هفته گذشته هم پنالتی تیمش را از دست داد. او و محبی با تنها دو گل زده بهترین گلزنان این فصل سپاهان هستند. در تیم تراکتور ساسان انصاری با سه گل بهترین گلزن این فصل است.

ترکیب سپاهان احتمالاً تغییرات زیادی نخواهد داشت، ولی در تیم تراکتور همه چیز مبهم است و دنیزلی هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی برسد. در بازی مقابل استقلال بازیکنانی مثل دژاگه، شجاعی و انصاری روی نیمکت بودند، ولی ممکن است در اصفهان از آنها در ترکیب اصلی استفاده کند. همچنین سوگیتا که به دلیل سرماخوردگی مقابل استقلال بازی نکرد، احتمالاً به ترکیب اصلی برمی‌گردد.

 

رقیبان آشنا

در فهرست دو تیم هفت بازیکن سابقه حضور در تیم رقیب را دارند. در سپاهان سعید آقایی، علیرضا نقی‌زاده، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی و محمدرضا مهدی‌زاده پنج بازیکنی هستند که در گذشته پیراهن تراکتور را برتن کرده‌اند.

همچنین احسان حاجی‌صفی و ساسان انصاری نیز دو بازیکن کنونی تراکتور محسوب می‌شوند که در سپاهان توپ زده‌اند و مقابل تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند. در این جمع کیانی و حاجی‌صفی حتی سابقه کاپیتانی تیم مقابل را دارند و نگاه‌های زیادی به آنها خواهد بود. تقابل این هفت بازیکن اگر فرصت بازی پیدا کنند، می‌تواند جذابیت مضاعفی به این بازی بدهد.

انتهای پیام/

آسمان تیم اول و سوم لیگ آفتابی نیست/ سپاهان - تراکتور برد یا بحـران! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار