رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کنترل سلامت محصولات کشاورزی باید در مبدأ تولید انجام شود

1400/10/19 - 09:40 - کد خبر: 57065 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کنترل سلامت محصولات کشاورزی باید در مبدأ تولید انجام شود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان  اظهار کرد: وضعیت موجود در حوزه‌ی مربوط به بیمه و ثبت در سامانه این طرح که مورد رصد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار دارد، باید سریعاً اصلاح شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که تمام پشتیبانی‌های ستاد اجرایی براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه اتفاق می‌افتد، باید همکاران درگیر در طرح جهش تولید در بازه‌ی زمانی مشخص در حیطه‌ی هدایت کشاورزان به سمت کارگزاری‌های بیمه و ثبت اطلاعات در سامانه اهتمام لازم را به عمل آورند. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: رعایت تناوب غلات با دانه‌های روغنی یا علوفه‌ی یکساله در بخش‌هایی از استان که دارای این ظرفیت می‌باشند، امری است که از بعُد افزایش تولید و تامین بخشی از مایحتاج استان باید در طرح جهش تولید مورد توجه جدی باشد.
فتحی تاکید کرد: کشاورزی قراردادی در حیطه تولیدات دامی نیز به طور منسجم قابل پیگیری است و از محاسن این طرح مهم افزایش تولید و درآمد کشاورزان است که می‌توان با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد که بسیار مهم است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به رصد روزانه‌ی جوجه ریزی در استان یادآور شد: ضروری است نه تنها جوجه‌ریزی روزانه و مشکلات احتمالی موجود بررسی شده و با همکاران استانی در میان گذاشته شود بلکه باید به تدریج شهرستانها در حیطه سیاستگذاریهای حوزه‌ی دام ایفای نقش کنند.
انتهای پیام/
 کنترل سلامت محصولات کشاورزی باید در مبدأ تولید انجام شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار