مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خبر داد:

صدای صوت قطار شهری تبریز در ایستگاه پایانی خط یک

1398/08/14 - 15:00 - کد خبر: 5703 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از به صدادر آمدن صوت قطار شهری، در ایستگاه پایانی خط یک خبر داد و گفت: این اتفاق مصادف با ۱۳ آبان روز تسخیر خانه جاسوسی رخ داد و همزمان با صدای صوت مترو، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به گوش رسید.

به گزارش نصر، مصطفی مولوی در آیین تجلیل از تلاشگران مترو با اشاره به میزان اشتغال در پروژه خط یک و دو قطار شهری، گفت: همان طور که می دانید صنعت مترو و کارگاه های اجرایی آن همچون بنگاه اقتصادی و دانشگاه است به طوری که در حال حاضر تعداد شاغلان در خط یک و دو قطار شهری یک هزار و ۳۲۸ نفر است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط دوسویه سازمان قطار شهری و دانشگاه‌ها، گفت: در طول یک و نیم سال گذشته به طور متوسط ماهانه دو گروه از دانشجویان از کارگاه‌های قطار شهری بازدید داشتند.

وی افزود: صنعت مترو در کشور ما صنعتی نوپا و جدید است و امروز از نظر ابنیه و مسیر تقریباً به خارج از کشور وابستگی نداریم، اما در بقیه سیستم های مترو از جمله ناوگان، تجهیزات و ... باید تلاش کنیم تا وابستگی به خارج را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به ضرورت بهینه سازی ایستگاه ها، گفت: از تمامی پیمانکاران و مشاوران خواهش داریم تا از کپی‌کاری خودداری کنند، متاسفانه در بحث معماری ایستگاه‌ها تاریخ و تمدن شهر کهن مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره بر ضرورت توجه به مهندسی ارزش و استفاده از فناوری های جدید در فرایند اجرا، اذعان داشت: با تغیبر روش اجرا در ایستگاه ۱۶ کاهش ۱۰ میلیاردی و در ایستگاه ۱۵ نیز با حذف یک سازه کاهش ۲۰ میلیاردی را در هزینه ها داشتیم و این روند می تواند ادامه دار باشد.

مولوی با اشاره به آخرین وضعیت خطوط یک، دو و سه، اضافه کرد: در مرداد ماه ۱۳۹۷ ایستگاه های ۱۲،۱۳ ، ۱۵ و۱۶ به مناقصه گذاشته شد و امروز ایستگاه ۱۲ آماده بهره برداری است و در ایستگاه های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خاکبرداری انجام شده است و با اتمام سقف اول آماده عبور قطار است. در ایستگاه ۱۶ تمامی عملیات به جز ورودی ضلع جنوبی به اتمام رسیده و ایستگاه ۱۷ و ۱۸ تکمیل است.

وی ادامه داد: عملیات ریل گذاری از ایستگاه ۱۱ تا ۱۸ در این مدت به اتمام رسیده و تنها در بخشی از دپو ریل گذری ادامه دارد که این موضوع مشکلی برای رسیدن قطار به دپو نبوده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به رفع برخی از نواقصات فاز یک و دو خط یک قطار شهری در طول یک و نیم سال گذشته ، اظهار داشت: از ایستگاه ۱ تا ۶ پله برقی، آسانسور و سیستم های مخابراتی که شامل ۱۵ آیتم است نواقصاتی داشت که در این مدت تکمیل شد.

وی افزود: در ایستگاه های هفت و هشت آسانسور و پله برقی نداریم و ایستگاه ۹ و۱۰ اگر‌پله برقی و آسانسور خرید کنیم با عملیات عمرانی صورت گرفته این ایستگاه ها نیز قابل بهره برداری است، در ایستگاه ۱۱ سقف کار نشده بود و در حال حاضر سقف ریزی در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از ادامه عملیات حفاری در خط دو خبر داد و گفت: حفاری در این خط از طرف شرق ۴۶۵ متر و از طرف غرب 6هزارو 867 متر انجام شده است و همچنان عملیات عمرانی با وجود برخی مشکلات مالی ادامه دارد و تلاش میکنیم اوراق این خط نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.

وی از تلاش های صورت گرفته برای کسب مجوزهای مورد نیاز ماده ۲۳ خط سه نیز خبر داد و بیان کرد: با مطالعات صورت گرفته و بازبینی و مهندسی ارزش صورت گرفته طول خط سه از ۱۵.۴ کیلومتر به ۹.۸ کیلومتر کاهش یافت و این تغییرات میلیاردها ریال صرفه جویی را در پی خواهد داشت و در عین حال افزایش مسافرگیری در مسیر را نیز شاهد خواهیم بود و با تبادل سه خط صرفه جویی معادل 2 هزارو 400 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده ایم.

انتهای پیام/

صدای صوت قطار شهری تبریز در ایستگاه پایانی خط یک نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار