خبر/

بازتاب انتشار «نصر آذربایجان» در سایت خبرگزاری ایرنا

1400/10/18 - 11:53 - کد خبر: 57020 نسخه چاپی

نصر: انتشار نخستین شماره ماهنامه «نصر آذربایجان» در رسانه های محلی بازتاب گسترده ای داشت. خبرگزاری ایرنا در گزارشی به معرفی نخستین شماره این ماهنامه پرداخت.

به گزارش نصر، متن این معرفی به شرح زیر است:
ماهنامه «نصر آذربایجان» با انتشار اولین شماره خود در دی ماه امسال به جرگه مطبوعات محلی آذربایجان‌شرقی پیوست.
 صاحب امتیاز ماهنامه «نصر آذربایجان»، امیر کریم زاد شریفی است و محمد سهرابی، سردبیری این نشریه جدید را بر عهده دارد. 
نخستین شماره این ماهنامه در ۸۲ صفحه رنگی با جلد گلاسه در دکه های مطبوعات آذربایجان شرقی عرضه شده و بخش شدن «باسمنج» در جنوب شرق تبریز، پرونده ویژه این شماره «نصر آذربایجان» است. 
آن چنان که از شناسنامه «نصر آذربایجان» بر می آید، این ماهنامه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت خواهد کرد. 
«همنوایی برای وصال» با موضوع همکاری موسیقدانان ایران و جمهوری آذربایجان، «حالات و مقامات حکیم سیدابوالقاسم نباتی» در باب نباتی شناسی، «بافت تاریخی و هویت مذهبی ارومیه را احیا می کنیم» درباره ضرورت صیانت از بافت تاریخی کهن شهر ارومیه و «ایران و ترکیه؛ دوست دوران سخت» در ارتباط با روابط دیرینه و مستحکم ۲ کشور دوست و همسایه، از جمله مطالب شماره نخست ماهنامه «نصر آذربایجان» است. 
«شوش قوم؛ کویری در دل آذربایجان»، «چلبی تبریزی؛ از شاعران گمنام آذربایجان در عصر صفوی»، «نمایش کت واک» و «تاریخچه خیابان تربیت تبریز» برخی دیگر از مطالب شماره اول این ماهنامه محلی است. 
امیر کریم زاد، صاحب امتیاز و مدیر مسوول ماهنامه «نصر آذربایجان» در سرمقاله شماره نخست آن نوشت: «رسانه ها به عنوان یکی از پایه های آگاهی رسانی، نقشی بی بدیل در روشنگری و آگاهی عمومی دارند؛ حال اینکه این آگاهی رسانی را باید حق مسلم ملت دانست یا اینکه صرفا موضوعی تشریفاتی یا تزیینی.
در دنیای کنونی که سخن از دانستن به یک حقیقت غیرقابل کتمان تبدیل شده است، باید قبول کرد که دیگر ممانعت از آگاهی مردم ممکن نیست؛ به عبارت دیگر نمی توان از دانستن مردم پیشگیری کرد. تنوع ابزارهای اطلاع رسانی و تسهیل ارتباط مخاطب با رسانه ها موجب شده است که دنیای امروز به مانند یک جعبه شیشه ای تبدیل شود؛ همه چیز شفاف است و همه کس همدیگر را رصد می کنند. در این دنیای شیشه ای در کنار محاسن، معایب هم دیده می شود و دیگر نمی توان به دور از چشم مخاطب اقدامی کرد...». 
در ادامه این مطلب آمده است: «... این ماهنامه حاصل تلاش و تجربه دو دهه فعالیت روزنامه نگاری بنده و تمام همکارانی است که عاشقانه به آگاهی رسانی عشق می ورزند و می دانند که اگر همه مردم آگاه باشند در آن سرزمین، زندگی برای همه زیبا و دلچسب است... آذربایجان به عنوان قطب صنعت و اقتصاد با فرهنگی غنی قطعاً در توسعه ایران اسلامی نقش اساسی داشته و دارد و رسانه ها در این توسعه، سهمی انکاناپذیر دارند..».
انتهای پیام/
بازتاب انتشار «نصر آذربایجان» در سایت خبرگزاری ایرنا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار