سازمان جهانی بهداشت:

نباید اُمیکرون را ملایم توصیف کرد

1400/10/17 - 16:04 - کد خبر: 56984 نسخه چاپی

نصر: سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که نباید سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون را ملایم توصیف کرد چون به گفته این سازمان درحال گرفتن جان مردم در اطراف جهان است.

به گزارش نصر، مطالعات اخیر حاکیست که امیکرون کمتر از سویه های قبلی کووید به بروز علائم خیلی جدی منجر می شود با این حال تدروس آدهانوم گبریاسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است که شیوع بی سابقه امیکرون، نظام های بهداشتی را زیر فشار شدیدی قرار داده است.
این سازمان گفته است شمار جهانی موارد ابتلا هفته پیش ۷۱ درصد افزایش یافت اما در قاره آمریکا میزان افزایش ۱۰۰ درصدی بوده است.
این سازمان همچنین اعلام کرد: در میان موارد شدید بیماری، ۹۰ درصد مربوط به کسانی است که واکسینه نشده اند.
تدروس در یک کنفرانس خبری گفت: درحالی که به نظر می رسد امیکرون به شدت دلتا نباشد - به خصوص در میان واکسینه شده ها - اما نباید آن را ملایم طبقه بندی کرد. امیکرون هم مثل سویه های قبلی مردم را روانه بیمارستان می کند و جان آنها را می گیرد. در واقع سونامی ابتلا چنان عظیم و سریع است که کمر نظام های بهداشتی در اطراف جهان را خم کرده است.
به گزارش بی بی سی، همچنین تدروس در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر خواستار توزیع گسترده تر واکسن در کشورهای فقیرتر جهان شد.
انتهای پیام/
نباید اُمیکرون را ملایم توصیف کرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار