رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان؛

۳۶ واحد گلخانه ای جدید در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دریافت کردند

1400/10/15 - 19:37 - کد خبر: 56952 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: امسال مجوز فعالیت ۳۶ واحد تولیدات گلخانه‌ای جدید در استان با مجموع ۱۷۴ هزار و ۹۳۷ متر مربع مساحت صادر شده است.

به گزارش نصر، شهرام شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گویی اعلام کرد: ۳۲ فقره پروانه بهره برداری نیز با ۶۴۱ هزار و ۷۸۵ متر مربع واحد گلخانه‌ای صادر شده است.
وی افزود: از برنامه اعلام شده مبنی بر توسعه ۱۱۵ هکتاری سطح گلخانه ها در آذربایجان شرقی ۱۶۴.۷۳ هکتار معادل ۱۴۳.۲ درصد محقق شده است، و در مجموع ۸۱ طرح گلخانه ای با سطح کشت ۱۶۴.۷۳ هکتار تحقق یافته است.
وی همچنین در ادامه فعالیت های سازمان در حوزه صدور مجوز واحدهای تولیدی کشاورزی اعلام کرد: ۲ واحد تولید قارچ خوراکی هم با ظرفیت ۱۶۰ تن در آذربایجان شرقی تاسیس و مجوز فعالیت یک واحد تولید قارچ خوراکی با ظرفیت ۴۰۰ تن نیز تمدید شد.
شفیعی ادامه داد: برای یک هزار و ۲۴۸ فقره واحد دام روستایی با ظرفیت ۶۱ هزار و ۳۹۸ راس در استان مجوز صادر شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۴۲ فقره صدور موافقت اصولی برای واحدهای دام صنعتی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۵۱ راس اقدام شده و مجوز ایجاد ۶۴ واحد دام سنتی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۴۳ راس صادر شده است.
وی گفت: برای ایجاد واحدهای طیور نیز ۱۵ فقره مجوز تاسیس با ظرفیت ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۰۵ قطعه و مجوز بهره برداری ۴۹ فقره با ظرفیت ۷۹۹ هزار و ۸۵۰ قطعه و موافقت اصولی ۱۵۰ فقره با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۰۰ قطعه در آذربایجان شرقی صادر شده است.
شفیعی افزود: تاسیس پنج واحد تولید آبزیان سردابی و گرم آبی در آذربایجان‌شرقی با ظرفیت ۵۰ تن، بهره برداری از سه واحد آبزیان سردآبی و گرم آبی با ظرفیت ۳۰ تن، تاسیس یک واحد تولیدی آبزیان زینتی و حد واسط با ظرفیت یک میلیون قطعه و صدور پروانه بهره برداری از یک واحد تولیدی آبزیان زینتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: امسال همچنین برای راه اندازی ۳۹ فروشگاه دفع آفات نباتی در استان مجوز داده شده است. 
آذربایجان شرقی از قطب های صنعت گلخانه ای کشور محسوب می شود، به گونه ای بزرگ ترین گلخانه کشور و خاورمیانه در منطقه آزاد ارس واقع شده و محصولات خود را در قالب چرخه کامل تامین و تولید، به کشورهای منطقه قفقاز و حاشیه خلیج فارس صادر می کند.
انتهای پیام/
۳۶ واحد گلخانه ای جدید در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دریافت کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار