امام جمعه تبریز مطرح کرد:

هنرمندان از زندگی شهدا فیلم و تئاتر بسازند

1400/10/15 - 12:12 - کد خبر: 56930 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان گفت: هنرمندان از زندگی شهدا فیلم و تئاتر بسازند.

به گزارش نصر، اولین یادواره شهدای غیور مرزبانی آذربایجان شرقی،گرامیداشت یاد و خاطره 40 شهید سرافراز مدافعان حریم وطن همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز "حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم" گفت: در شب شهادت حضرت زهرا خیلی خوشحالم که در این جلسه زهرایی شرکت کردم.
وی ادامه داد: تشکر میکنم از ابتکار فرمانده دلسوز مرزبانی استان سردار احمدی که با پشتیبانی سردار سرتیپ پاسدار گودرزی فرمانده مرزبانی کشور و با همیاری شهردار محترم تبریز بویژه شهردار پرتلاش منطقه 8 تبریز که این مراسم مشترک را به پاس خدمات 40 شهید مرزبانی که مربوط به آذربایجان شرقی است برگزار کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: برادران و خواهران گرامی نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید تقدیم نموده است تا کنون چه در دوران دفاع مقدس چه بعد از آن، الان هم در گوشه و کنار کشور شاهد به شهادت رسیدن عزیزانمان در نیروی انتظامی قهرمان جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی ادامه داد: سردار عبدی عزیز فرمانده پرتلاش و دلسوز استان فرمودند در سطح استان بیش از 840 شهید نیروی انتظامی وجود دارد.
امام جمعه تبریز گفت: در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در مرز های کشور همه روزه درگیری داریم، در مرز ها این گونه عزیزانمان به شهادت می‌رسند، بیاییم از خون اینها حراست و حفاظت کنیم، این فداکاری و از جان گذشتگی در راه خدا نهایت رستگاری انسان مومن و متدین است.
وی در ادامه با اشاره به فداکاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: درود بر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و درود بر ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی، گواه عرایضم در سپاه عاشورا سردار عباسقلی‌زاده عزیز و سردار بابازاده عزیز یکی از سرداران دلنشین و دلسوز دوران دفاع مقدس هستند که شاهد فداکاری ها در دوران دفاع مقدس بودند.
وی تاکید کرد: آنچه که امروز وظيفه داریم در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی عزیز، کسی که تابع هیچ حزب و جریان خاصی نبود مخلص ولایت و عاشق اهل بیت بود و فقط برای خدا می جنگید و در تشییع آن دیدیم که تمام جریان های سیاسی کشور با حاج قاسم بود، آنچه که حاج قاسم سلیمانی را حاج قاسم کرد، اخلاص حاج قاسم بود.
وی خاطرنشان کرد: برادران عزیز از اهل بیت جدا نشوید، این هیئت های عزاداری که در شهرمان وجود دارد این ها را رها نکنید، این ها وسیله تمسک و عرض ارادت به اهل بیت علیهم السلام هستند.
وی اضافه کرد: امیر عباسی عزیز مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیر کل بنیاد شهید وظایف شما سنگین است، وصیت نامه های اینها را در سطح استان منتشر کنید، عشق و علاقه رهبر عزیز و دلسوزمان به خانواده شهدا و فرزندان شهدا را جوری منتشر کنیم تا نسل جوان و نو با شهدا آشنا شوند.
وی افزود: پدران و مادران شهدا زینت بخش جلسه ما هستند، خوشبختانه هم شهردار محترم تبریز و هم ریاست محترم شورای شهر تبریز در اینجا حضور دارند، در نام گذاری این خیابان ها، این محلاتی که مختص به این شهدا است حتما اهتمام ویژه را داشته باشید.
وی تاکید کرد: اینهایی که ما اکنون به برکت خون اینها سربلندیم به این ها بها بدهیم.
وی خطاب به هنرمندان گفت: بنیاد آثار، هنرمندان، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از زندگی شهدا فیلم بسازیم، تئاتر بسازیم و در فضای مجازی در رابطه با شهدا حضور فعال داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به وضعیت تیم تراکتور سازی گفت: از آقای استاندار هم غیابا تشکر میکنم که در تهران هستند و با وزیر در جلسه اند جهت حل مشکلات تراکتور سازی و ماشین سازی، تراکتور سازی و باشگاه ماشین سازی را از خودمان می دانیم، ان شاء الله با واگذاری این تیم ها به مس سونگون مشکلات بطور کلی حل شود.
انتهای پیام/
هنرمندان از زندگی شهدا فیلم و تئاتر بسازند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار