سید حسن نصرالله :

شهادت سردار سلیمانی آثار بزرگی به همراه داشت

1400/10/13 - 21:31 - کد خبر: 56854 نسخه چاپی

نصر: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش را به عنوان یک رویداد بسیار مهم یاد کرد و گفت : این حادثه نیز آثار بزرگ نظامی، سیاسی، مردمی در ایران، عراق و منطقه به همراه داشت.

به گزارش نصر، سیدحسن نصرالله دوشنبه شب به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش در یک نطق تلویزیونی سالروز شهادت فرماندهان مقاومت و مجاهدان عزیز حاج قاسم سلمیانی و ابو مهدی المهندس و برادران و همرزمان ایشان را تسلیت گفت.
وی با اشاره به آثار و پیامدهای ترور فرماندهان مقاومت افزود: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمریکایی ها تا امروز همچنان ادامه دارد.
سیدحسن نصرالله اظهار داشت : برگزاری مراسم گرامیداشت و یادبود فرماندهان مقاومت و پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، قدردانی از این شهدای گرانقدر است.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در دو سال گذشته نبردهای بزرگی نظیر نبرد "سیف القدس" (غزه) رخ داد که تاکیدی بر تداوم راه شهید سلیمانی و المهندس است.
وی با اشاره به ترور فرماندهان مقاومت توسط آمریکا از این کشور و سردمدارانش به عنوان قاتل نام برد و گفت : آمریکایی هایِ قاتل، عراق را اشغال کردند و ده ها هزار نفر را به قتل رساندند. آنها این کشور را تخریب و منابع و ثروت هایش را غارت کردند و شنیع ترین شکنجه ها را علیه عراقی ها مرتکب شدند.
سیدحسن نصرالله از داعش به عنوان دست پرورده آمریکا نام برد و گفت: این کشور مسئول تمامی جنایت هایی است که در عراق صورت گرفته است.
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش ایفا کرد و ایران نخستین کشوری بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است در کنار ملت عراق ایستاد.
انتهای پیام/
شهادت سردار سلیمانی آثار بزرگی به همراه داشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار