معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

بحران انرژی در آذربایجان شرقی / وزرای بومی نیرو هم کاری برای آذربایجان نکرده اند

1400/10/13 - 17:32 - کد خبر: 56841 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در تولید انرژی در استان با بحران روبرو هستیم، میزان تولید و مصرف سر به سر است.

به گزارش نصر، "جواد رحمتی" در جلسه فوق العاده شورای شهر که به بررسی آخرین وضعیت آلودگی هوا اختصاص داشت گفت: دولت بعد از استقرار خود بر اساس اطلاعات بدست آمده جمع بندی بر این بود که امسال با بحران روبرو خواهیم شد و بلافاصله بعد از یک ماه استقرار دولت اقداماتی در این راستا انجام شد.
وی افزود: هر سال که از آبان مصرف اضطراری آغاز می شد امسال از شهریور ماه انجام شده است.
رحمتی گفت: قرار بود روزانه 40 میلیون لیتر ذخیره سازی گازوئیل را آغاز کنند که نزدیک 22 میلیون لیتر سوخت داده شده است.
وی افزود: از دیروز اطلاع داده اند که نیروگاه تبریز گاز مصرف می‌کند که امیدواریم تداوم داشته باشد.
وی ادامه داد: به جای اینکه سرزنش کنیم چرا نیروگاه ها توسعه نیافته است ناچار بودیم اقداماتی را انجام دهیم.
رحمتی با توجه به سایر استان ها گفت: متاسفانه در آذربايجان شرقي روند توسعه نیروگاه و تولید برق کند است که باید اقداماتی از قبل انجام می‌شد، در 5 استان کار کرده ام اما در تبریز تنها یک نیروگاه هریس اضافه شده است که حداکثر ظرفیت آن 500 مگاوات است.
وی تصریح کرد: در تولید انرژی در استان با بحران روبرو هستیم، میزان تولید و مصرف سر به سر است.
وی با اشاره به اینکه دو وزیر انرژی ترک‌زبان در دولت های قبل حضور داشتند، گفت: علی رغم اینکه دو وزیر بومی نیز آمده است در آذربایجان اتفاق خاصی درباره نیرو نیفتاده است.
وی تصریح کرد: اکنون از خط انتقال 48 اینچ ترکیه استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: با این شرایط احداث نیروگاه جدید امکان پذیر نخواهد بود، یا این که سهم ما را از اين 48 اینچ افزایش دهند.
وی در پاسخ به نماینده نیروگاه گفت: اینکه می‌گویند امکان فیلترگذاری در نیروگاه وجود ندارد، اینچنین نیست امکانش وجود دارد بلکه هزینه آن زیاد است، اینکه می‌گویند سود ده نیست پس چرا نگه داشته اید؟! پالایشگاه تبریز ذاتا ناپاک است و نمی‌توانید این را منکر شوید.
رحمتی با اشاره به قانون هوای پاک خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز را تا 15 متر در شهرداری ها اعلام کرده اند.
رحمتی گفت: تبعیضی در اختصاص گاز به نیروگاه‌ها در کشور اتفاق نیفتاده است، شورای امنیت ملی دادگاه‌ها را از ورود به این موضوع برحذر داشته است.
وی اضافه کرد: مس سونگون با این همه درآمد، هیچ اقدامی برای تولید برق مصرفی خود انجام نداده است، البته توافقاتی برای احداث یک نیروها توسط سونگون انجام گرفته است.
معاون عمرانی استاندار استان آذربایجان شرقی گفت: جدیت در معاینه فنی خودروها، اعمال محدودیت در ورود خودروها بویژه خودروهای تک‌سرنشین به بخش‌های مرکزی شهر و استفاده از سیستم حمل و نقل مشارکتی برخی از اقدامات است که در کوتاه‌مدت می‌توان برای کاهش آلودگی انجام دارد.
وی ادامه داد: سرویس‌های ادارات تقریبا جمع‌آوری شده است، الان خودروهای کارمندان محوطه استانداری را پرکرده‌اند، بطور مثال چند کارمندی که در یک محل سکونت دارند هر کدام با خودروی شخصی می آیند.
انتهای پیام/
بحران انرژی در آذربایجان شرقی / وزرای بومی نیرو هم کاری برای آذربایجان نکرده اند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار