رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آخرین وضعیت روند احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز

1400/10/13 - 09:35 - کد خبر: 56798 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روند احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش نصر، دکتر بهمن نقی‌پور در برنامه‌ی تلویزیونی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز حفظ سلامتی مردم و ارائه‌ی خدمات بهداشتی درمانی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی و البته شهر تبریز علاوه بر پوشش‌دهی درمانی به جمعیت خود، پذیرای بیمارانی از استان‌ها و شهرهای دیگر نیز هست، بنابراین ضرورتی برای ما وجود دارد تا بیمارستان‌ها و تخت‌های آن به گونه‌ای تجهیز شوند که بتوانیم خدماتی ارزنده‌تر از قبل ارائه دهیم.
وی در رابطه با علت احداث این بیمارستان در نزدیکی‌های بزرگراه خاطرنشان کرد: این منطقه به اتوبان شهید کسایی و جاده ائل گلی نزدیک‌تر بوده و دسترسی به آن راحت‌تر است که موجب ایجاد مشکلات تردد درون شهری نیز نمی‌شود همچنین ایستگاه مرکزی مترو از این محل عبور کرده و از لحاظ مقاومت در برابر زلزله نیز یکی امن‌ترین مکان‌های تبریز است.
وی در خصوص تاخیر ایجاد شده در پیشروی کارها افزود: از سال ۱۳۹۶ احداث این مکان شروع شد اما به دلیل سختی انتخاب پیمانکار و تغییر آن در سال ۹۷ این پروژه با تاخیر مواجه شده و در حال حاضر کمتر از ۲۰ پیشرفت دارد.
نقی‌پور با بیان اینکه این بیمارستان یک پروژه‌ی ملی است، گفت: به دلیل تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما با مشکلات مالی مواجه هستیم لذا تامین اعتبارات یکی از دلایل کند روی کارها است.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هزینه‌ای که در سال ۹۶ برای احداث این منطقه برآورد شده بود، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود اما اکنون به دلیل وجود تورم‌، این مقدار به دو هزار و ۳۰۰ الی سه هزار میلیارد تومان رسیده است لذا با گذشت زمان هزینه‌های ما چندین برابر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر منتظر تامین هزینه‌ها از سوی بودجه‌ی تخصیص یافته‌ی کشور باشیم، احداث این مکان چندین سال طول خواهد کشید، بیان کرد: سعی داریم با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و مسئولان از املاک بلااستفاده‌ی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تبریز استفاده کنیم البته استفاده از ظرفیت‌ خیرین، وام‌ها و تهاترهای مالیاتی نیز در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: دومین مشکل ما تامین انشعابات آب، برق و گاز این محل است که امیدواریم با هماهنگی و حمایت‌های مسئولان استانی برطرف شود.
وی اضافه کرد: پارکینگی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده و از این نظر مشکل نداریم اما در ارتباط با اقامت افراد غیر بومی در نظر داریم تا توسط شرکت‌های خصوصی مکان‌هایی را برای این افراد ایجاد کنیم.
وی در ارتباط با تامین نیروی انسانی این بیمارستان متذکر شد: عمده مشکل ما کمبود نیروی انسانی نبوده بلکه کمبود در جذب آنها است که اگر بحث مالی آن تامین شود، از این نظر نیز مشکلی نخواهیم داشت همچنین طی هماهنگی‌های لازم با معاونت تامین نیروی انسانی دانشگاه و سازمان برنامه و بودجه‌ی استانی این مشکل برطرف شده است. 
نقی‌پور در پایان تاکید کرد: ما با تمام توان خود پیگیر احداث این مکان هستیم و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و کشوری همچنین تامین زیرساخت‌های لازم این بیمارستان را به موقع به بهره‌برداری رسانده و شرمنده‌ی مردم نشویم.
گفتنی است؛ احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز از سال ۱۳۹۶ در شهرک سلامت در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با زیر بنای حدود ۱۴۰ هزار متر مربع بالاتر از هتل پارس نرسیده به روستای شاد آباد مشایخ آغاز شده است و طبق وعده‌های قبلی قرار بود تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/
آخرین وضعیت روند احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار