با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه عاشورا؛

کارگاه تولید داروهای تقلبی در تبریز کشف شد

1400/10/12 - 14:31 - کد خبر: 56774 نسخه چاپی

نصر: کارگاه غیرمجاز تولیدکننده داروهای تقلبی با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه عاشورا در تبریز کشف و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

به گزارش نصر، دادستان عمومی و انقلاب تبریز روز یک شنبه در یک گفت و گوی خبری در این زمینه اظهار کرد: پس از اطلاع از وجود داروهای غیرمجاز بلافاصله دستگاه قضائی وارد عمل شد و سه نفر از افرادی که در زمینه تولید و توزیع داروهای غیرمجاز دست داشتند، دستگیر شدند.
بابک محبوب علیلو با بیان اینکه دستگاه قضائی به افرادی که با سلامت جان و روان مردم بازی کنند، اجازه فعالیت نمی‌دهد، گفت: محل مورد نظر پلمب شد و پرونده متخلفان در یکی از شعب بازپرسی در حال رسیدگی است.
کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه داروهای کشف شده برای سلامت جسم و روان مردم بسیار مضر است، گفت: با توجه به مواد کشف شده از محل، این داروها حاوی مواد دگزامتازون با دز بالا هستند که در طولانی مدت عوارضی مثل پوکی استخوان، از کار افتادگی کلیه، دیابت و افزایش فشار خون در افراد مشاهده می‌شود.
جعفری افزود: داروهای افزایش توان جنسی حاوی مواد مخدر و روانگردان است که وابستگی روانی و فیزیکی ایجاد می‌کند و در آینده مشکلات فیزیکی ایجاد می‌کند و عوارضی از جمله تشنج و از هم پاشیدگی خانواده‌ها را در پی دارد.
وی به مردم توصیه کرد: داروهای مورد نیازشان را حتماً از داروخانه‌ها و مراکز مجاز تهیه کرده و هنگام خرید به شناسه سلامت معاونت غذا و دارو توجه کنند.
بسیاری از داروهای تقلبی از طریق آگهی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به فروش می‌رسد.
انتهای پیام/
 کارگاه تولید داروهای تقلبی در تبریز کشف شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار