رییس شورای شهر تبریز مطرح کرد:

نباید از بزرگ شدن تبریز بترسیم

1400/10/15 - 22:37 - کد خبر: 56755 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای شهر تبریز گفت: کسانی که تبریز را از باسمنج جدا کردند، همان کسانی بودند که در تفکراتشان تبریز را به عنوان یک ده بزرگ می دانستند، در جلسات خصوصی هم حرفشان این بوده که اگر تبریز را به باسمنج وصل کنیم، تبریز بزرگ می و اداره آن سخت می شود. این در حالی است که فاصله ای بین باسمنج و تبریز وجود ندارد و شهرداری منطقه 9 به باسمنج چسبیده است.

به گزارش نصر، "حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی" با حضور در تحریریه «نصر» به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

برگی با اشاره به جلسه اخیری که در وزارت کشور درباره بخش باسمنج تشکیل شده بود، گفت: در جلسه اخیر وزرات کشور مسئول تقسیمات وارد این موضوع شده است که اصلا ربطی به این ندارد و باید در این موضوع شخص وزیر کشور وارد این مسئله شود.
 

فاصله ای بین باسمنج و تبریز وجود ندارد
برگی تاکید کرد: کسانی که تبریز را از باسمنج جدا کردند، همان کسانی بودند که در تفکراتشان تبریز را به عنوان یک ده بزرگ می دانستند، در جلسات خصوصی هم حرفشان این بوده که اگر تبریز را به باسمنج وصل کنیم، تبریز بزرگ می و اداره آن سخت می شود. این در حالی است که فاصله ای بین باسمنج و تبریز وجود ندارد و شهرداری منطقه 9 به باسمنج چسبیده است.

تفکر "تبریز ده بزرگی است" عامل ایجاد بخش جدید باسمنج است
رییس شورای شهر تبریز اظهار کرد: همه ارگان ها مخالف بخش باسمنج هستند، الا افرادی که میراث دار "تفکر تبریز ده بزرگ" هستند. این اتفاق در دوره قبل و استاندار وقت اتفاق افتاده است که مجموعه مکتب آنها در این تفکر است که می‌گویند تبریز باید ده بزرگ بماند. در این قضیه لازم است ابتدا اعتماد مردم باسمنج را جلب کنیم و به مردم اثبات کنیم که ارزش افزوده می آوریم.
 
بخش باسمنج تنها به نفع طمع کاران است
وی تاکید کرد: اعتقادم این است که بخش شدن تنها به نفع کسانی است که در زمین های آن منطقه چشم طمع دارند و به هیچ عنوان به نفع مردم باسمنج نیست به شرطی که ما برای آنجا ارزش افزوده بیاوریم، اهالی باسمنج خود را تافته جدا بافته از تبریز نمی‌دانند.

نباید از بزرگ شدن تبریز بترسیم
وی تاکید کرد: اعتقادم این است ما نباید از بزرگ شدن تبریز، بلکه باید از سو مدیریت آن بترسیم.
وی افزود: تهران کلانشهر است اما سایر شهر های اطراف آن زیر نظر تهران است، باید در قانون در جهت مدیریت یکپارچه کلان شهرها و شهرهای کوچک اطراف تغییر یابد.

انتهای پیام/
نباید از بزرگ شدن تبریز بترسیم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار