رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد:

صادرات ۷۷۶ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان غربی

1398/08/14 - 11:16 - کد خبر: 5661 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از رشد ۱۳۰درصدی ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات و بازارچه های استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، غلامرضا بابایی در گفت و گویی با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال جاری از گمرکات و بازارچه های استان ۷۷۶ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است، افزود: این حجم صادرات هرچند از لحاظ وزنی تغییری نداشته ولی از لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به صادرات کالا از بازارچه های استان اضافه کرد: صادرات کالا از بازارچه های استان در هفت ماهه امسال از لحاظ وزنی ۶۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۱۲ درصد افزایش داشته است و این نشانگر فعالتر شدن بازارچه های استان در سال جاری نسبت به سال های گذشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: عمده کشورهای هدف برای صادرات محصولات داخلی، کشورهای عراق، ترکیه، فدراسیون روسیه، آلمان، انگلستان، کره و کشورهای عربی و اروپایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با بیان اینکه  در هفت ماهه سال جاری ۳۴۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های استان وارد کشور شده است، ادامه داد: واردات کالا از گمرکات و بازارچه های استان در مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۸۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

صادرات ۷۷۶ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های آذربایجان غربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار