رئیس کمیسیون آموزش مجلس؛

دانش بنیان ها مدیون شهید سلیمانی هستند

1400/10/09 - 11:26 - کد خبر: 56601 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: یکی‌از شخصیت های مهمی که باعث شد بخش مهمی از مرزهای دانش وارد کشور شود، شهید سلیمانی است‌.

به گزارش نصر، علیرضا منادی در همایش علمی پژوهشی مکتب حاج قاسم که از صبح امروز در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد آغاز شده است، اظهار کرد: روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجویان پزشکی به تصویب رسید و برای سال آینده ۱۵۶ دانشجو به ظرفیت دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد فروش داشتند، اظهار کرد: سال گذشته در این شرکت ها ۱۴ هزار نفر هم اشتغال داشتند؛ از این رو این شرکت ها بسیار مهم هستند.
وی در ادامه بیان کرد: امروز در مجلس بخشی از قانونی به تصویب رسید که با اجرای آن شاهد جهش تولید دانش بنیان خواهیم بود. این قانون ۲۰ ماده دارد و اجرای آن انقلابی را در حوزه دانش بنیان ها در گام دوم انقلاب ایجاد خواهد کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این قانون یکی‌ از آرزوهای دیرینه من بود، گفت: در این قانون تسهیلات و معافیت های گمرکی، بیمه و مالیاتی بسیاری برای دانشمندان و نخبگان در نظر گرفته شده است و امیدواریم سال آینده شاهد رشد و جهش واقعی در تولید دانش بنیان باشیم.
منادی با تاکید بر اینکه دانش بنیان ها مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند، گفت: یکی‌از شخصیت های مهمی که باعث شد بخش مهمی از مرزهای دانش وارد کشور شود، شهید سلیمانی است‌. ایران در حال حاضر جزو ۳ کشور دارای دانش موشک های نقطه زن است که دیپلماسی شهید سلیمانی با کشورهای صاحب این دانش باعث شد این دانش به کشور ما بیاید.
وی تصریح کرد: این شخصیت بود که باعث شد در دیپلماسی سیاسی روس ها پای جنگ سوریه بیایند در حالی که کسی حاضر نبود ایران را همراهی کند. ما این شعار را داشتیم که باید انقلاب را صادر کنیم. ما این کار را کردیم. به یکباره دوست ما سوریه که در صادر کردن انقلاب با ما همراه بود مورد تجاوز و خطر دشمن قرار گفت. بعدها سردار سلیمانی مورد خیانت قرار گرفت و مانند امام حسین که به عراق سفر کرد قطعه قطعه شد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دانش دونوع است یک نوع آن علمی است که خودمان تولید می‌کنیم و نوع دوم مصرف کردن از علم دیگران است. یکی از دانش‌هایی که موجب شد تن اسرائیل بلرزد، دیپلماسی سیاسی سردار سلیمانی بود.
منادی سفید گفت: روزی که داعش سراغ کردستان عراق آمد، مسولان عراق از همه کمک خواستند اما کسی به انها کمک نکرد اما وقتی داعشی‌ها شنیدند که سردار سلیمانی به آنجا خواهد آمد عقب نشینی کردند. سردار سلیمانی با هیچ جریان سیاسی نبود و با همه کار می کرد.
انتهای پیام/
دانش بنیان ها مدیون شهید سلیمانی هستند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار