شرکت مهتاب کرامتی، بازیگر سرشناس سینمای ایران در مسابقه «عکس سال» آناتولی

1400/10/09 - 10:56 - کد خبر: 56595 نسخه چاپی

نصر: مهتاب کرامتی، ستاره سینمای ایران و سفیر حسن نیت یونیسف در رای‌گیری انتخاب بهترین «عکس‌های سال» خبرگزاری آناتولی شرکت کرد.

به گزارش نصر، مهتاب کرامتی، بازیگر سرشناس سینمای ایران و سفیر حسن نیت یونیسف در رای‌گیری انتخاب بهترین «عکس‌های سال» خبرگزاری آناتولی در بخش‌‌های اجتماعی، خبری و ورزشی شرکت کرد.
کرامتی با انتخاب عکس مارکوس مورنو با عنوان «فریاد کمک مهاجران» در بخش خبری، گفت: جنگ و مهاجرت از مهمترین مسائل امروز جهان است. تبعیض در جهان باید پایان یابد. اگر جنگ و گرسنگی نبود مردم ترجیح می‌دادند در کشورهای خود بمانند.
 

سفیر یونیسف در ایران در بخش اجتماعی به عکس «رویای پیاده‌روی مرد جوانی از ادلب» اثر محمد سعید رای داد و گفت: جنگ باعث شد این جوان هر دو پای خود را از دست بدهد. ولی پرواز برایش اهمیت دارد. تفاوت موقعیتی این جوان و پرندگان خیلی حرف دارد. فکر می‌کنم این جوان در ذهنش پرواز پرنده‌ها بدون ناتوانی و آزادانه خیلی جذاب است. به همین دلیل این عکس را انتخاب کردم.
او در خصوص این عکس‌ها گفت: عکس‌های مستند خیره کننده هستند. این یک عکس خیره‌کننده است. موضوعات کودکان همیشه توجه من را جلب می‌کنند.
بازیگر شناخته شده سینمای ایران در حوزه ورزشی نیز به عکس «مدرسه گاوبازی» اثر بوراک آکبولوت رای داد.
این بازیگر زن ایرانی در خصوص عکس‌های استانبول و ترکیه گفت: نمی توان زیبایی‌های استانبول و ترکیه را ندید، استانبول شهر بسیار زیبایی است. درباره انتخاب عکس‌ها هم باید بگویم هم باید ظرافت هنری را در نظر گرفت و هم تاثیرگذاری عکس را، به ویژه در حوزه خبری عکسی زیباست که توجه جهان را به خود جلب می‌کند.
گفتنی است رای‌گیری برای انتخاب بهترین‌های این مسابقه در بخش‌های خبری، اجتماعی و ورزشی از میان 67 اثر برتر از اول دسامبر آغاز شد.
در مسابقه امسال آناتولی که نخستین دور آن سال 2012 برگزار شد، 67 اثر برگزیده از عکاسان و خبرنگارانی از ترکیه، افغانستان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، اسپانیا، ایتالیا، ایسلند، مجارستان، بلاروس، روسیه، آمریکا، کانادا، ژاپن، اندونزی، بنگلادش، کلمبیا، برزیل و دیگر کشورها که از میان بیش از 825 هزار عکس انتخاب شدند، در تمام مناطق جهان با زیرنویس ترکی و انگلیسی به رای گیری گذاشته شده است.
در مسابقه امسال در بخش خبری 26، اجتماعی 24 و ورزشی 17 عکس به رای گیری گذاشته شده است. زمان رای گیری تا 31 دسامبر از طریق اینترنت به آدرس "aa.com.tr/yilinfotograflari" و "aa.com.tr/photooftheyear" ادامه خواهد داشت.
در رای گیری سال گذشته 394 هزار و 624 نفر شرکت کرده بودند.
انتهای پیام/
شرکت مهتاب کرامتی، بازیگر سرشناس سینمای ایران در مسابقه «عکس سال» آناتولی خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار