مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی؛

۸۰ درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌شرقی محقق شد

1400/10/08 - 15:29 - کد خبر: 56560 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه گذشته سال جاری دو جلسه استانی و ۷۵ جلسه شهرستانی در امور جوانان برگزار و ۸۰ درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان محقق شده است.

به گزارش نصر، ایوب بهتاج اظهار کرد: در این جلسات درباره مسائل مربوط به جوانان، وام ازدواج، غنی سازی اوقات فراغت، اشتغال زایی و طرح‌های حمایتی اشتغال و مشارکت‌های اجتماعی جوانان بحث و تبادل نظر شده است.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان، در سال جاری ۳۷۶ کارگاه آموزشی را برای ۱۵ هزار و ۶۲۶ نفر برگزار کرده است.
بهتاج افزود: با توجه به تخصیص اعتبار ازدواج از طریق بانک‌های عامل استان، تعداد ۳۷ هزار و ۷۸۶ فقره وام ازدواج در سامانه ثبت نام شده که ۸۱ درصد تقاضاها منجر به اعطای وام شده است.
وی همچنین در مورد غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: ۹ هزار و ۷۸۵ برنامه در اشکال مجازی و حضوری در ۹ ماه گذشته از سال جاری برگزار شد که در مجموع نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در این برنامه‌ها مشارکت داشته‌اند و تعداد ۱۱۰ برنامه نیز در خانه جوانان استان برگزار شد و با تکمیل فرایند ساخت سه باب خانه جوانان در شهرستان‌های استان، به طور قطع برنامه‌های بیشتری در آنها برگزار خواهد شد.
بهتاج، جلب مشارکت‌های اجتماعی جوانان را یکی از دلایل اصلی تأسیس خانه‌های جوانان دانست و اضافه کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی جوانان در قالب سمن‌های حوزه جوانان، ۲۷۹ مجوز سمن اعطا شده که ۱۴ سمن نیز درخواست اخذ مجوز را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند و مراحل قانونی خود را سپری می‌کند.
وی گفت: از میان ۲۷۹ سمن دارای مجوز، ۱۹۱ سمن در حوزه اجتماعی، ۳۱ سمن در حوزه اعتقادات مذهبی و ۲۶ سمن در حوزه فعالیت‌های علمی پژوهشی و مابقی، در سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.
بهتاج با اشاره به اینکه ورزش مقوله‌ای اجتماعی است و رونق این حوزه منجر به ایجاد پویایی و نشاط در جامعه می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰، موفق به افتتاح و تجهیز ۸۳ باب خانه ورزش روستایی در سطح آذربایجان شرقی شدیم و با وجود بیماری کرونا و محدودیت فعالیت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، بیش از ۶۸ هزار ورزشکار سازمان یافته در بانک اطلاعاتی فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کرده‌اند.
انتهای پیام/
 ۸۰ درصد مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌شرقی محقق شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار