دبیر جشنواره موسیقی موغام خبر داد:

توسعه ارتباطات فرهنگی با برگزاری جشنواره موغام

1400/10/08 - 15:03 - کد خبر: 56557 نسخه چاپی

نصر: دبیر جشنواره موسیقی موغام گفت: برگزاری این جشنواره برای شهر تبریز باعث خواهد شد تا ارتباطات فرهنگی زیاد شوند، این جشنواره در دو بخش خوانندگی و نوازندگی و در رده سنی 7 تا 17 و 18 تا 40 سالگی برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، "غلامرضا میرزازاده" در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: نقش و اهمیت موسیقی و هنر در یک جامعه بالا هست و تاثیر زیادی بر تاریخ و تمدن یک ملت دارد.
وی افزود: نیاز جامعه امروزی در مقابل هجمه های فرهنگی موسيقي های مبتذلی که جوانان را از هویت خود دور می‌کند نیاز به احیای موسیقی اصیل آذربايجانی دارد.
وی با اشاره به سومین دوره جشنواره موسیقی موغام گفت: با توجه به دو دوره برگزاری موفق این جشنواره و استقبال جوانان و مردم، مسئولین شهرداری و انجمن موسیقی را بر آن داشت تا این جشنواره را مجددا احیا کنیم.
میرزازاده اضافه کرد: موسیقی موغام با ادبیات غنی عجین است و از آباد و اجداد ما بجا مانده است؛ مفاهیم حماسی، انسانی، عرفانی و اخلاقی دارد.
وی خاطرنشان کرد: صیانت از موسیقی اصیل و فاخر موغام، شناسایی و معرفی جوانان و نوجوانان مستعد، ایجاد روحیه نشاط و هنردوستی در میان شهروندان، ایجاد زمینه آشنایی بیشتر مردم با موسیقی موغام، تلاش در جهت علمی هنرمندان موسیقی، ارتباط مدنی با فرهنگ های سراسر ایران زمین از اهداف این جشنواره است.
غفار زاده تصریح کرد: برگزاری این جشنواره برای شهر تبریز باعث خواهد شد تا ارتباطات فرهنگی زیاد شوند.
وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش خوانندگی و نوازندگی و در رده سنی 7 تا 17 و 18 تا 40 سالگی برگزار خواهد شد.
وی افزود: فراخوان بصورت مجازی منتشر شده است و برای ارسال آثار 20 روز در نظر گرفته شده است که در صورت استقبال قابل تمدید است و هیئت انتخاب بعد از بازبینی، 10 بهمن نتایج اعلام و 18 بهمن افتتاحيه همزمان با دهه فجر در فرهنگسرای الغدیر با حضور داوران و تماشاگران برگزار و از نزدیک شاهد هنرنمایی هنرمندان خواهند بود.
وی در پایان گفت: اختتامیه این جشنواره در 21 بهمن مرکز همایش های بین المللی خاوران برگزار خواهد شد.
وی به جوایز این جشنواره پرداخت و گفت: در بخش خوانندگی و  نوازندگی نفرات اول تا سوم، لوح افتخار و تندیس و جوایز نقدی تقدیم خواهد شد.
این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان، شهرداری مناطق 2 و 9، مجتمع بین المللی الف و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
توسعه ارتباطات فرهنگی با برگزاری جشنواره موغام نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار