نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نگاه جهادی به اقتصاد کشور با نقش آفرینی جوانان

1398/01/17 - 12:10 - کد خبر: 565 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با تبدیل نقدینگی های مردم به سرمایه گذاری و با اعتماد به جوانان باید به رونق تولید و اقتصاد کشور نگاهی جهادی داشته باشیم.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در اولین نماز جمعه سال جدید در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید در سخنانی مهم تبیین شده است، گفت: معظم له اقتصاد جهادی را اولویت اصلی کشور دانسته اند به طوریکه باید نقدینگی در اختیار مردم به سرمایه گذاری تبدیل شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نباید شعارهای های تعیین شده به یک سال محدود شود، افزود: اگر تولید در کشور رونق یابد، مشکل اشتغال و کاهش ارزش پول ملی نیز حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز از فعالان اقتصادی خواست در سال ۹۸ تولید و سرمایه‌گذاری را جدی بگیرند و اجازه ندهند برخی افزاد سودجو و دلال در این عرصه جولان بدهد.

وی ادامه داد: توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع و جلوگیری از رشد قارچ گونه بانک ها، جلوگیری از واردات بی رویه و توجه ویژه به تولید ملی، تقویت دام، بخش کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و صنایع دانش‌بنیان از دیگر مسائل مورد تاکید رهبر انقلاب برای تحقق راهبرد سال است که باید مردم و مسئولان با وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف آن تلاشی جهادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری از نقش آفرینی موثر صاحبان اندیشه و فکر در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب، گفت: گام دوم انقلاب یعنی شناخت ظرفیت و شناختن فساد دشمن است، چرا که امروز غرب بر این اعتقاد است که اگر ملت ایران بر چیزی اراده کند، قطعاً آن را به نتیجه می‌رساند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جوانان انقلابی با هر گرایش و سلیقه ای برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب جهت رونق تولید در سال جدید با همتی جهادی به میدان بیایند، گفت: رهبر معظم انقلاب از جوانان انقلابی خواسته اند از مسائل فردی و حاشیه‌ای دور باشند و همیشه وحدت را دنبال کنند و مرزهای دشمن را شناخته و در مرزبندی با دشمن دقت زیادی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه افزود: اگر در تولید ملی و رونق آن توجه شود و تولید ملی شتاب یابد قطعاً بسیاری از مشکلات اشتغالی، کاری، تورم و اقتصادی حل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه نود و هفتمین سال خورشیدی، روزهای پر حادثه ای را اقصی نقاط جهان تجربه کرد، گفت: پیروزی محور، پیروزی حزب الله در پارلمان لبنان، سفر بشار اسد به ایران، خروج آمریکا از توافقنامه برجام، شروع اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و گسترش آن در اروپا بخشی از این حوادث بود.

وی افزود: سال ۹۷ را شاید بتوان سالی بر امور موفقیت‌ها و شکست‌های دنیا نامید و در حقیقت سالی پرحادثه دانست چرا که در این سال اتفاقات بسیار مهمی در اروپا، آمریکا و غرب آسیا رخ داده است، دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی، توافق یمن، انتخابات عراق، شکست رژیم صهیونیستی در جنگ دو روزه، ناکامی محور غربی در تصویب قطعنامه علیه حماس، سیل عقب‌نشینی کشورهای عربی در سوریه، توافق میان طرف های یمنی در پایتخت سوئد، فرمان ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و کاهش نیروها از افغانستان، قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تنش میان هند و پاکستان، دخالت آمریکا و غرب در ونزوئلا بخش دیگری از این حوادث و اتفاقات است.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت: ایشان عقیله بنی هاشم و ام المصائب هستند که سبک زندگی حضرت، الگوی جامعه اسلامی است.

امام جمعه تبریز روز جهانی آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: آب مایه حیات است که باید مصرف صحیح آن مورد توجه قرار گیرد و در نظافت منازل و شستشوی خودروها از هدر رفت آب آشامیدنی جلوگیری شود تا در فصول گرم سال مشکل کم آبی نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز عملیات فتح المبین در سال ۶۱ گفت: این عملیات یکی از عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بود که در منطقه وسیعی از کشور انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: از ویژگی برجسته این عملیات تجربه موفق و انسجام نیروهای ارتش و سپاه را شاهد بودیم و همچنین تجربه شیرین بهرمندی از نیروهای جوان در عرصه های سخت، بهره مندی از توان نیروهای فنی و مهندسی و جایگاه والای فرماندهی کل قوا و اشراف حضرت امام به ابعاد مختلف جنگ از دیگر ویژگی این عملیات به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبریک حلول سال جدید، گفت: تقارن عید نوروز و ماه رجب فرصتی برای تجدید در اعمال و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارزیابی و سنجش آن جهت بندگی شایسته خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: بهترین زمان محاسبه اعمال و نفس انسان پایان کارهای روزانه و شب هنگام است که انسان باید با ارزیابی خود از درگاه خداوند طلب عفو و مغفرت داشته باشد.

انتهای پیام/

نگاه جهادی به اقتصاد کشور با نقش آفرینی جوانان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار