مدیر کل وصول حق بیمه و حساب های انفرادی کشور؛

امسال آخرین سال بازنشستگی بیش از موعد/ مردم در تغییر صندوق بیمه خود عجله نداشته باشند

1400/10/08 - 07:52 - کد خبر: 56487 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل وصول حق بیمه و حساب های انفرادی کشور گفت:امسال آخرین سال بازنشستگی بیش از موعد است.

به گزارش نصر، "سجاد طاهری"  در همایش آموزشی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر که صبح امروز در تالار هتل پتروشیمی تبریز برگزار شده بود، با اشاره به اینکه خرید وقفه های بیمه تا پایان امسال معتبر دارد و از سال آینده فاقد اعتبار خواهد شد، افزود:  بودجه کشور سالانه است و وقفه های بیش از یک سال امکان خرید ندارند و بیمه شده هایی که وقفه عدم پرداخت داشته باشند از ماهی که اقدام به تمدید بیمه نامه خود کرده است باید از سال آینده هم در همان ماه اقدام به تمدید نماید.
وی با بیان اینکه نقل و انتقال سوابق بیمه ای در آذربایجان شرقی رکورددار است، افزود: فرآیند نقل سابقه به صورت الکترونیکی است در استان ۱۵۰۰ پرونده انتقال سابقه و بیش از ۵۰۰ نفر درخواست عودت انتقال سابقه داشتند.
طاهری با تاکید بر این که تمام تلاش خود را می کنیم تا تمام ارباب رجوع لبخند رضایت را داشته باشند، اظهار داشت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی که از سال ۱۳۶۵ تصویب شده است، نقل و انتقال مابین کلیه صندوق های ۱۷ گانه بیمه ای قابل انجام است. اما در
۱۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷، هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی طرحی را تصویب کردند که به موجب آن انتقال بین صندوق روستایی و این سازمان انجام نشود. در حالی که قانون مجلس مبنی بر نقل و انتقالات متوقف نشده است.
 مدیر کل وصول حق بیمه و حساب های انفرادی کشور ادامه  داد: که این موجب افزایش شکایات به دیوان اداری کل کشور شد و باعث شد تامین اجتماعی بیشترین شکایات را در دیوان عالی کشور داشته باشد.

مردم در تغییر صندوق بیمه خود عجله نداشته باشند
طاهری فرآیند ارسال سابقه از صندوق کشاورزی به سایر صندوق ها را نقل و انتقال سوابق بیمه ای نامید و اظهار داشت: اگر شخصی ۱۰ سال سابقه داشته باشد و پنج سال دیگر سابقه را از صندوق های دیگر داشته باشد، با حقوق ۲۰ ساله بازنشسته خواهد شد.
وی با تاکید بر این که مردم برای تغییر صندوق بیمه خود عجله نداشته باشند ادامه داد: هر شخص در طول عمر بیمه پردازی فقط یک بار می تواند صندوق مورد نظر را تغییر دهد.
نرخ حق بیمه ی بیمه اجتماعی در صندوق روستایی ۱۵ درصد و در صندوق تامین اجتماعی ۱۸ درصد و... ؛ طبق قانون سازمان ها موظف هستند حق بیمه سهم شخص و کارفرمای وی را منتقل نمایند.
طاهری به عدم پرداخت سهم دولت در نقل و انتقالات اشاره کرد و اذعان داشت: چرا  که دولت در نقش کارفرما قرار دارد و عنوان کارفرما را ندارد.
مدیر کل وصول حق بیمه و حساب های انفرادی کشور فرآیند انتقال سابقه را از کارگذاری ها خواند و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی ۳۹ قرارداد مختلف برای مشاغل مختلف و حالات مختلف دارد
اگر سابقه ای که مد نظر ما است، با بیمه تامین اجتماعی هم پوشانی داشته باشد به دلیل یارانه ای بودن، کل قرارداد را باطل می کند. چون مد نظر آنان این است که بیمه های یارانه ای نباید هیچ هم پوشانی با هیچ بیمه ای داشته باشند.
وی در مورد بازنشستکی بیش از موعد نیز گفت: امسال آخرین سال قانون ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه برای بازنشستگی بیش از موعد منقضی خواهد شد و معلوم نیست در مجلس تصویب نشود قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
انتهای پیام/
امسال آخرین سال بازنشستگی بیش از موعد/ مردم در تغییر صندوق بیمه خود عجله نداشته باشند فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار