شهردار اردبیل؛

طرح تفصیلی شهر اردبیل بازنگری می شود

1400/10/07 - 12:46 - کد خبر: 56473 نسخه چاپی

نصر: شهردار اردبیل گفت: طرح تفصیلی این شهر بازنگری می‌شود تا ضمن هم‌خوانی با اقتصاد شهر، دربرگیرنده طرح جامع ترافیک نیز باشد.

به گزارش نصر، محمود صفری روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل باید به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا ضمن رفع مشکلات موجود، به معنای واقعی در آینده گره‌گشای مشکلات مردم در ارتباط با مسایل مختلف شهری باشد.
شهردار اردبیل تأثیر نپذیرفتن از ضابطه‌های دستوری و قفل نشدن بحث اقتصاد شهر در چارچوب طرح تفصیلی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی طرح تفصیلی شهر اردبیل را با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.
صفری ادامه داد:طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهر محسوب می‌شود که در مواجه با نارسایی های کالبدی - فضایی شهر به کار گرفته می‌شود.
شهردار اردبیل با اشاره به آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.
صفری بیان کرد: طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کارها قرار گرفته است
شهردار اردبیل از جدیت مجموعه مدیریت شهری برای پیگیری مباحث مربوط به ساماندهی امور مرتبط با مدیریت و دفع پسماند در جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان خبر داد و گفت: آنچه در شرایط کنونی برای مدیریت شهری اهمیت دارد، توجه به سلامت شهروندان، بهداشت محیط و محیط زیست است؛ از این رو برنامه‌ریزی شده تا نظارت بر مسائل بهداشتی و زیست محیطی در مجموعه شهرداری با تلاش مضاعف صورت گیرد.
صفری افزود: با بررسی نمونه‌های موفق فعالیت برخی کلان‌شهرهای کشور در مدیریت پسماند و به‌منظور بهره‌مندی از این تجربیات تلاش شد با تحویل زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در نزدیکی محل ایستگاه دفن دائم زباله، مسائل مربوط به این حوزه با دقت بیشتری مدیریت شود.
انتهای پیام/
طرح تفصیلی شهر اردبیل بازنگری می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  فاطمه   2 سالها پیش  

گليب لر يوغوشدورالار
ميدان بسيج روزبروز منظر طبيعي أش حالت فضاي پارك مصنوعي مرده تكرار مكررات مي گيرد
باغ شريعت گذشته شهر بود و صفاي روستا را دارد و رد. شدن از دور ان به قلب ادم صفا مي دهد و ان ور هم پارك مصنوعي ساخته اند كه جذابيتي ندارد
وارد شدن به باغ زيست بوم براي سنگفرش زشته و زيست ان به خطر مي افتد
باغ منظر طبيعي قابل درك نيست
پژوهشیار