پرویز بیوک در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

صنعت شیرینی و شکلات ظرفیت بزرگی برای توسعه صادرات دارد

1400/10/06 - 16:18 - کد خبر: 56438 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن شیرینی و شکلات کشور گفت: توسعه صنعت شیرینی و شکلات می تواند بخش بزرگی از بازارهای صادراتی کشورمان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش نصر، مهندس پرویز بیوک، پیشکسوت صنعت شیرینی و شکلات ایران و بنیان‌گذار شرکت صنعتی داداش برادر (شونیز) با تشریح اهمیت توسعه صنعت شیرینی و شکلات، افزود: ظرفیت های صنعت شیرینی و شکلات هنوز شناخته نشده است و لازم است مسئولان دولتی و بخش خصوصی اهمیت بیشتری به بخش تحقیق و توسعه این صنعت بدهند.

وی ادامه داد: مدیران آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعت شیرینی و شکلات کشور باید این صنعت را بشناسند و برای توسعه آن برنامه داشته باشند.

بیوک در ادامه به سابقه طولانی صنعت غذا در تبریز اشاره کرد و گفت: صنعت غذا در تبریز سابقه بسیار زیادی دارد، قندریزی و شیرینی چای در تبریز سابقه بیشتری داشت، اما صنعت شکلات، آبنبات و ریس را پدر مرحوم بنده با برند "بن بن حقیقت" در سال 1323 پایه گذاری کرد و بعد با تاسیس شرکت تضامنی بن بن حقیقیت داداش و برادر ادامه فعالیت داد.

دارنده مدال افتخار صادرات ایران افزود: صنعت شیرینی و شکلات بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را به خود اختصاص می دهد و آذربایجان شرقی بیشتر مدال افتخار صادراتی را در کشور گرفته است و بیشتر آن هم در صنعت شیرینی و شکلات و غذایی بوده است. لذا ظرفیت های این صنعت برای توسعه صادرات و رشد شاخص های توسعه ای آذربایجان شرقی مشخص است.
 

پرویز بیوک با تاکید بر اینکه دانش به معنای واقعی در صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: ما در شونیز چهارمین سال پیاپی شرکت نمونه استاندارد ملی شدیم و این اهمیت ویژه ای در توسعه صادرات دارد که مدیون دانش و همت همکاران بنده در تحقیق و توسعه است. صنایع مختلف ما همواره باید به تحقیق و توسعه اهمیت بدهند.

انتهای پیام/
صنعت شیرینی و شکلات ظرفیت بزرگی برای توسعه صادرات دارد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار