مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

محتوای موزه دفاع مقدس تبریز به سرعت باید تکمیل شود

1400/10/06 - 15:43 - کد خبر: 56435 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبریز به سرعت باید تکمیل شود.

به گزارش نصر، امیر دریادار رضا عباسی روز دوشنبه، ششم دی ماه در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، ضمن قدردانی از خدمات این مجموعه و شهرداری در احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، اظهار کرد: محتوای این مرکز فرهنگی باید با سرعت هرچه بیشتر تکمیل شود.
وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس بهترین مکان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: این مجموعه گرانقدر می‌تواند بهترین مکان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برای عموم مردم به‌ ویژه نوجوانان و جوانان باشد.
عباسی ادامه داد: با شروع و تکمیل محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان می‌توان در راستای گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های موثرتری برداشت و وظیفه‌ی خود را در قبال رشادت و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس انجام داد.
وی اضافه کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبریز با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه شامل سالن آمفی تئاتر، گالری شهدا، نمایشگاه، کتابخانه تخصصی و قسمت‌های اداری ساخته شده است و برای ایجاد آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ ساعت مصاحبه شفاهی با رزمندگان و خانواده‌های آنها انجام شده و اشیا شخصی سرداران بزرگ آذربایجان و ۱۰ هزار قطعه عکس دفاع مقدس در این مجموعه نگهداری می‌شود.
رئیس شورای شهر تبریز نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کامل برای راه‌اندازی کامل موزه دفاع مقدس گفت: موارد درخواستی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تصویب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود. 
حجت الاسلام رسول برگی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از ضروریات مسائل فرهنگی و جامعه اسلامی بوده و تحقق آن تلاش و همت همگان را می‌طلبد.
به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز با تمام توان در خدمت فرهنگ غنی دفاع مقدس است.
انتهای پیام/
 محتوای موزه دفاع مقدس تبریز به سرعت باید تکمیل شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار