معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

اثربخشی برنامه‌های فرهنگی در گرو توجه به واقعیت‌های جامعه است

1400/10/06 - 13:58 - کد خبر: 56432 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را نتیجه عدم تناسب برنامه‌های فرهنگی با واقعیت‌های جامعه عنوان کرد و گفت: برای اثربخشی در این حوزه باید از کارهای سطحی و صوری اجتناب کرده و به عمق مسائل بپردازیم.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، با بیان اینکه اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ ممکن نیست، افزود: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، از سال ۱۳۷۲ در رابطه با فرهنگ جامعه، تذکر و هشدار داده‌اند، اما این هشدارها جدی گرفته نشده است.
 وی اظهار داشت: مشکلات و آسیب‌هایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، نتیجه بی‌توجهی به این هشدارها و همچنین تصمیم‌هایی است که بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه گرفته می‌شود.
محمدی با بیان اینکه اعتبارات و اقدامات حوزه فرهنگی، اثربخشی مورد انتظار را نداشته است، افزود: نیازمند بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های این حوزه هستیم و باید یک حرکت جهادی و انقلابی اتفاق بیفتد.
وی با تأکید بر اینکه دیدگاه‌های رهبری در حوزه فرهنگی باید تبیین شود، افزود: اگر بخواهیم نظرات ایشان به عنوان رهبری حکیم مورد توجه قرار گرفته و در مسیر اصلاح فرهنگی حرکت کنیم، لازم است از کارهای سطحی و صوری اجتناب کرده و به عمق مسائل ورود پیدا کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی باید دستور کار مشخص و کاربردی داشته باشد، گفت: صرف ارائه گزارش در این جلسات کافی نیست و باید بتوانیم برای معضلات فرهنگی، راهکارهای عملیاتی و اثربخش پیش‌بینی کنیم.
وی ادامه داد: همه ما اعضای یک مجموعه هستیم و باید از بخشی‌نگری و کار جزیره‌ای اجتناب کرده و با همکاری و هم‌افزایی، به دنبال راه‌حل‌های منطقی و مداخلات موثر در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این کارگروه ارائه کرد و گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف شورای اجتماعی کشور است که در این خصوص با ۱۵ دستگاه استانی تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.
بدر شکوهی با بیان اینکه این موضوع مورد تأکید رهبر انقلاب است و تقسیم کار ملی در خصوص آن انجام شده است، افزود: اعتبار تخصیصی به دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه با وزارت کشور در سال جاری، ۴۷ میلیارد ریال است.
انتهای پیام/
 اثربخشی برنامه‌های فرهنگی در گرو توجه به واقعیت‌های جامعه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار